är strax klar med min konvertering... har (bara) elen vattnet och växelstagen kvar
fråga nr1.
Växelstagen... dom går ju inte å "hänga" över utan det är ju andra kulor å ditsättningar på mi16lådan... ska man ta stagen från mi16 då å kapa sönder dom å vetsa ihop dom då lr ?hur ska man göra...
andra frågan... vattnet.. kan nån förklar på ett ungefär hur vattnet ska cirkulera?
å elen sickar jag upp en länk på.... frågan är hur dom vita ska kopplar ska det vara plus på båda lr ska det vara minus på någon?
Grr.. 505 turbo WROOOOOOOM! .blubb blubb bhööööö.. blubb men nu är det en 205 gti WROOOOOOM *svart rök moln* host host host!
Carlsson wrote:btw nån som vet en sida där du kan lägga upp bilder å länka dom hit ?
Vårat eget bildarkiv funkar fint.
InläggSkrivet: Tis Sep 27, 2005 20:24 Ämne: Bildarkivet stängt Citera
Bildarkivet är stängt tills vidare för uppladninga av nya bilder pga platsbrist.
Lösning är på G men kan ta ett par dagar att få igenom
Carlsson wrote:btw nån som vet en sida där du kan lägga upp bilder å länka dom hit ?
Vårat eget bildarkiv funkar fint.
InläggSkrivet: Tis Sep 27, 2005 20:24 Ämne: Bildarkivet stängt Citera Bildarkivet är stängt tills vidare för uppladninga av nya bilder pga platsbrist. Lösning är på G men kan ta ett par dagar att få igenom
Jaha, där ser man. Det brukar funka fint i alla fall...
varför klippte herrn av sladdarna? det är plus på båda om de satt i den kontakten. kontakten ska sitta i kopplingsplinten som distribuerar all + till bilen (utom start o generator)
å vattnet... då ska vi se... ska gå en slang från gaspjället till expansionskärlet (vet ej vilken kylare du kör)... en lite tjockare som går från vattenkopplingen på baksidan till expansionskärlet... resten ser väl ut som gti motorn har jag för mig
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
jag klippte av den för att jag har gamla elen i min motor så jag kör den direkt på plus. därför klippte jag av den... ok.. så vattnet är då snart löst.. då är d bara startmotorn kvar då
Grr.. 505 turbo WROOOOOOOM! .blubb blubb bhööööö.. blubb men nu är det en 205 gti WROOOOOOM *svart rök moln* host host host!
är det nån som har satt över mi§6 v-lådan i 205an ? gjorde jag fick svetsa om fästena på v.lådan för länkaget... men d funkar.. tror jag man känner iaf alla lägen så d måste väl gå
lite jobbit va d.... men lägena känns ganska konstiga.. 5an är ju hur långt bort som helst men d verkar ju iaf funka å sen har man ju backan ner till höger känns ju lite konstigt... måste skaffa en ny växelspaksknopp till bes annars kanske dom kommer att undra HHAH
Carlsson wrote:är det nån som har satt över mi§6 v-lådan i 205an ? gjorde jag fick svetsa om fästena på v.lådan för länkaget... men d funkar.. tror jag man känner iaf alla lägen så d måste väl gå
Vad är det som inte passar på den lådan? Jag har själv en sån i min 205:a, en -92 mi16 låda i en -89 205gti.
Det enda "problemet" var att hitta en kopplingspedal å wire ifrån en 205:a från och med 90. då de har be3lådan i dem också.
Vad gäller stagen så passar de ju rakt på, har inte haft några problem med att växla de senaste månaderna iaf.
jag tog samma vire men svetsa om kopplings staget sen så gick d inte att flytta över stagen rätt av.. men d gick ju å ta fram svetsen å sen ta kapen lite funka fin fint.