En kille på att annat forum som undrar, nån som kan hjälpa?
Jorå, morsan har ju en Peugeot 309 GR (XU5 1.6) som vinterbil. Sade till mor och far att inte köpa en fransk bil, men visst gjorde de det...
Den gick dock som en klocka hela förra vintern ända fram till avställningen i April. Stod sedan still till mitten av September då jag drog igång den efter att ha bytt lite bränslefilter och grejer samt gjort i ordning fördelardosan som såg ut som själva H-vete minst sagt...
Bilen gick då fint en liten stund men började sedan gå på 3 cylindrar. När den gick ner på 3 cylindrar började även oljelampan, stop-lampan och vattentemplampan att lysa.
Jag har nu bytt tändkabeln på den cylindern den inte går på när den blivit varm, med det resultatet att den faktiskt går på alla fyra hela tiden, men oljetemplampan, stop-lampan och vattentemplampan börjar ändå lysa efter 10 minuter ungefär.
Vad tror ni kan vara fel?
Förresten. Det är en elektronisk förgasare på den så det är inte att en spridare är konstig eller något sådant utan det är alltså bara en spridare och den sitter mitt i förgasaren och förser alla fyra cylindrarna med bränsle