Missljud i 205 GTi
- kingkill33
Missljud i 205 GTi
Hallå! Har en 205 GTi -88a, När man kört den i ca 3 min så börjar det väsnas som f*n någonstans från framvagnen (vänster) ,Låter endast i farter mer än 30 km/t och när billen rullar, alltså inte när man belastar drivknutar o dyligt. Låter inte heller när man svänger vänster.. Låter som ett vibrerande oljud. ganska högt inne i cupén. Hjullager o drivknut glappar inte så dem "tror" jag inte det är...
nån som haft liknade bekymmer?? Eller förslag på vad det kan va...?
MVH Anders
nån som haft liknade bekymmer?? Eller förslag på vad det kan va...?
MVH Anders
Låter precis som ett hjullager, dom låter lite speciellt på 205 och 309 enligt den lokala Pugg-meken.
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl
- kingkill33
Jag har liknande fel, men jag har fått höra att det kan vara olika saker, t.ex. hjullagret (som jag tippar på), drivknut och växellådan...
Det börjar (iaf för mig) efter att man har kört ett tag...
Hur började ditt från början?
Mitt började när jag åkte från stockholm till eskilstuna, så jag stror att hjullagret gick varmt på motorvägen, men jag bad besiktningsmannen att kola hjullagret sist jag besiktade bilen men han sa att det inte var något fel på hjullagret... Men eftersom att tjutet börjar efter att man har kört ett tag så hörde han inget missljud därför trodde han att det var växellådan...
Förra vintern när jag var ute och sladdade lite på isen när det var lite halvbuligt på isen slutade det helt plötsligt tjuta och höll upp typ en månad och växellådan borde inte påverkas så mycket av det vilket hjullagret skulle kunna göra, därför tror jag att det är hjullagret...
Mitt började när jag åkte från stockholm till eskilstuna, så jag stror att hjullagret gick varmt på motorvägen, men jag bad besiktningsmannen att kola hjullagret sist jag besiktade bilen men han sa att det inte var något fel på hjullagret... Men eftersom att tjutet börjar efter att man har kört ett tag så hörde han inget missljud därför trodde han att det var växellådan...
Förra vintern när jag var ute och sladdade lite på isen när det var lite halvbuligt på isen slutade det helt plötsligt tjuta och höll upp typ en månad och växellådan borde inte påverkas så mycket av det vilket hjullagret skulle kunna göra, därför tror jag att det är hjullagret...
- kingkill33
Aspö wrote:Jag har liknande fel, men jag har fått höra att det kan vara olika saker, t.ex. hjullagret (som jag tippar på), drivknut och växellådan...
Det hela började när jag var på väg hem från karlstad , hade då kört ca 10mil motorväg.. sen dess har det kommit när bilen blir varm 3-10 min beroende på körning... tror vi har samma problem, ja har bytt olja i låda o kollat den, tror inte det är den iaf.. skulle oxå tippa på hjullagret.
Vilken sida spökar för dej?
MVH
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- kingkill33
- kingkill33