tona rutor

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Mattias.kock

tona rutor

Post by Mattias.kock »

tja är en kille på 21 år som har köpt en peugeot 106 och vill gärna tona rutorna jag gjorde ett tapert försök igår men filmen ville inte fästa riktigt och det var omöjligt att få ut alla luft bublor smatidigt som man fick det snyggt undrar om ni har några tips eller vet någon som kan hjälpa mig att tona mina rutor. bor själv i centrala kba. hoppas på svar snart då jag längtar efter att få mina rutor som jag vill ha dom så jag kan börja med resten av bilen

mail: [email protected]
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Vad är det för 106:a??
danielr112

Post by danielr112 »

du har väl sprutat rutorna med vatten eller såpvatten innan du la dit filmen? har du inte gjort det får du aldrig dit det bra =)

gör det och ha sedan ngn bra mjukspackel eller liknande.. skrapa inte för mycket för det syns på insidan sedan. och ta gärna bort de rutor du kan..
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
HellGhost

Post by HellGhost »

Jag tycker det är bra att klippa upp bitar som passar direkt på rutan innan man börjat med vatten. Gör det väldigt mycket enklare än att man ska börja klippa å skära i filmen när den väl är på rutan. Då har man annat å tänka på.
Tänk dock på vilken sida filmen är på och vilken skyddet sitter. Så inte bitarna blir spegelvända.

Och som sagt använd rikligt med såpavatten, hellre för mycket än för litet.

ha även gärna en handduk till hand som du kan ha å samla upp vattnet som du skrapar ut. Annars är det lätt att vattnet bara glider in under filmen igen.

Det är bara å försöka, är ett jävla pill första gångerna. Och om du blir missnöjd så ta bort den på en gång å gör om. Lättare direkt efter än när det suttit på några veckor. Sen lär du dig mycket varje gång du håller på så andra försöket blir säkerligen bättre än första.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Mattias.kock »

jag testade alt som man skall göra med såpa och så hade en kompis som hade gjort det innan men det blev inte bra ändå någon som är duktig och vill hjälpa mig för än liten peng
Snelleman

Post by Snelleman »

Har du lösa rutor eller tonar du på plats?
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Mattias.kock

Post by Mattias.kock »

jag kan ta loss rutorna när jag skall tona dom
Apollo

Post by Apollo »

Öhh vilken stad är kba? :)
Peugeot 308
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Apollo wrote:Öhh vilken stad är kba? :)

Kungsbacka.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Post Reply