Söker någon som kan hjälpa med stereon - stockholm

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
aes

Söker någon som kan hjälpa med stereon - stockholm

Post by aes »

Shoppade i somras en JVC med lite mp3 lull. Tyvärr vid monteringen verkade den funka bra, men när jag höjer volymen som jag tyvärr märkte senare slår stereon av!!

Jag har också märkt att stereon inte kommer ihåg mina inställningar, dvs bas+diskant osv när jag stoppar bilen. Så sen måste jag ställa in det igen.

Det är således något strömproblem. En snabb analys här i stockholm behöver man dra en till eller tjockare kabel till batteriet.

Dom skulle här ha 500:- för det (lååång väntetid dock). Har vi någon som kan gå under det kan jag gärna komma till dig så fixar vi det lite billigare + att jag kan få kika på medans så kanske jag lär mig något.

Alternativt om någon kan tipsa om hjälpsam schysst liten firma som man kan njuta av att gå till istället för dom större där det nästan känns som man stör ibland.

PM:a mig eller maila på [email protected]
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Det låter som att du har vänt på konstant-ström och tändnings-ström. Byt de två så är det lugnt. :D
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Mike

Post by Mike »

Bytt plats på röd och gul kabel, bakom radion.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
witty

Post by witty »

sitter det inga iso kontakter orginal?
<b>Säljes:</b>
205 Mi16
<b>Kör:</b>
Peugeot 205
Peugeot Expert
<b>kört:</b>
Peugeot 309 Gti x2
PelleW
Senior

Post by PelleW »

witty wrote:sitter det inga iso kontakter orginal?

Förmodligen gör det det men på många av ISO-kontakterna måste man byta de två kablarna. Gäller bl.a. Sony.

Edit: Varför flytta till Mekhjälp? Borde den inte ligga i ICE?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
witty

Post by witty »

PelleW wrote:Förmodligen gör det det men på många av ISO-kontakterna måste man byta de två kablarna. Gäller bl.a. Sony.

där ser man, det visste jag inte.. Är det någon speciell anledning eller är det bara mångmiljardföretagen som vägrar ändra på sina egna sk. standarder?
<b>Säljes:</b>
205 Mi16
<b>Kör:</b>
Peugeot 205
Peugeot Expert
<b>kört:</b>
Peugeot 309 Gti x2
PelleW
Senior

Post by PelleW »

witty wrote:
PelleW wrote:Förmodligen gör det det men på många av ISO-kontakterna måste man byta de två kablarna. Gäller bl.a. Sony.

där ser man, det visste jag inte.. Är det någon speciell anledning eller är det bara mångmiljardföretagen som vägrar ändra på sina egna sk. standarder?

Vettetusan, men sladdarna är i alla fall förberedda för det. Bara snabbkontakter att plugg in/ut. :)
snuffle

Post by snuffle »

Har ni någon ide hur man får ut kablarna på honsidan ur kontakten?

Jag måste på något sätt få ut den därifrån för att kunna flytta sladden till en annan socket.
Mike

Post by Mike »

snuffle wrote:Har ni någon ide hur man får ut kablarna på honsidan ur kontakten?

Jag måste på något sätt få ut den därifrån för att kunna flytta sladden till en annan socket.

Men en nål eller en mycket liten skruvmejsel.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
snuffle

Post by snuffle »

Jag har försökt på alla möjliga sätt med skruvmejsel, nål, gem och har inte lyckats än, något tips på var man ska trycka? Kontakten ser ut så här:
http://194.68.237.143/bilder/PC2-18-4.JPG
http://www.incarexpress.co.uk/catimages/accs/iso.jpg
PelleW
Senior

Post by PelleW »

snuffle wrote:Jag har försökt på alla möjliga sätt med skruvmejsel, nål, gem och har inte lyckats än, något tips på var man ska trycka? Kontakten ser ut så här:
http://194.68.237.143/bilder/PC2-18-4.JPG
http://www.incarexpress.co.uk/catimages/accs/iso.jpg

Är du säker på att det inte sitter en snabkontakt längre ner på själva kabeln? Det gjorde det på min.
snuffle

Post by snuffle »

Vi missförstår nog varandra, det jag vill göra är att ta loss en av kablarna ifrån själva adaptern.
Snelleman

Post by Snelleman »

Du beöver ett specialverktyg för att få ut stiften.
Med det säger jag inte att det inte går på anat sätt. men om man vil vara säker på att stiften förblir hela så bör man använda det.

Tycker istället du ska klippa kablarna (gul och röd) och skarva ihop dom med kabelskor.

mvh
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Post Reply