Lackade lister samt kofångare...(pris?)

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Flavor!

Lackade lister samt kofångare...(pris?)

Post by Flavor! »

Vad har ni som lackerat era lister fått betala? (om ni inte gjort det själva)
Image
Snelleman

Re: Lackade lister samt kofångare...(pris?)

Post by Snelleman »

FlavorOfTheWeek wrote:Vad har ni som lackerat era lister fått betala? (om ni inte gjort det själva)

Oxå interesserad... nån som gjort det på firma?

Nån som gjort det själv rent utav?
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
krille!

Post by krille! »

Har hört med en firma här uppe i norrbotten som ville ha drygt 2500 för fram+baklisterna, en grill samt 2 st ögonlock, så enbart lister(alla 4 då) skulle jag tro går loss på i runda slängor 2000?
Skiljer självklart från firma till firma men 1500 är troligen det billigaste om man inte har kontakter och vill få det bra gjort.

Lackade dock mina själv(fram+bak) och det går att få bra det med, kostar ungefär 500 för grund, klarlack och färgen i sig då.
Räcker ganska precis med 1 st 400ml burk.
Flavor!

Post by Flavor! »

Krille84 wrote:Har hört med en firma här uppe i norrbotten som ville ha drygt 2500 för fram+baklisterna, en grill samt 2 st ögonlock, så enbart lister(alla 4 då) skulle jag tro går loss på i runda slängor 2000?
Skiljer självklart från firma till firma men 1500 är troligen det billigaste om man inte har kontakter och vill få det bra gjort.

Lackade dock mina själv(fram+bak) och det går att få bra det med, kostar ungefär 500 för grund, klarlack och färgen i sig då.
Räcker ganska precis med 1 st 400ml burk.

ok tack:)
man behöver inte slipa listerna nånting eller? för att få dem "lena"
Image
Flavor!

Post by Flavor! »

släta e nog ett bättre ordval :p
Image
krille!

Post by krille! »

Man bör väl fixa till dem lite om det är ojämnheter och eventuella skador på dem, men det kanske inte är nödvändigt i de flesta fallen.

Men det är nog bäst o höra vad andra mer erfarna har att säga då jag bara lackat ett fåtal saker själv :)
HellGhost

Post by HellGhost »

slipning, spackling å allt sånt där roligt är ett måste för att få ett bra resultat som håller. Visst beror kanske lite på hur noga du är men förarbetet är alltid det viktigaste för att få ett bra slutresultat.

Ang priset så kan jag inte säga nått. Kan skilja nå fruktansvärt. Beror ju på om du känner den som gör det och på vilken firma.

jag skulle iaf få betala 4500-5000kr för hela mitt kjolpaket ink lister. Då ingick slipning å allt.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Flavor! »

HellGhost wrote:slipning, spackling å allt sånt där roligt är ett måste för att få ett bra resultat som håller. Visst beror kanske lite på hur noga du är men förarbetet är alltid det viktigaste för att få ett bra slutresultat.

Ang priset så kan jag inte säga nått. Kan skilja nå fruktansvärt. Beror ju på om du känner den som gör det och på vilken firma.

jag skulle iaf få betala 4500-5000kr för hela mitt kjolpaket ink lister. Då ingick slipning å allt.

jag e slööö :oops:
det blir inlämning hehe

omdet kostar runt 5000 för ett komplett kjolpaket bode det ligga runt 1000-2000 för bara lister...de är ju betydligt mindre
Image
Post Reply