Chippa 206 gti
-
GtiShambler
Chippa 206 gti
Hallo boys, ska upp till borås och chippa min bil imorgon. Ska chippa hos en itsfun återförsäljare. Undrar om det är någon annan som har chippat sin 206a ? Gör det någon märkbar skillnad? Det skulle ge 17 Pollar så det borde ge utslag på varvmätare.
Jag vill inte vara pessimistisk men 17 extra hästar tror jag inte att de kommer upp i. Vad tar de för det?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Stenis wrote:Vill inte på något sätt påstå att det är bortkastade pengar då jag fick en roligare 206 GTi efter
Men Forssbergs mappade väl din? De tryckte väl inte bara ner ett nytt chip?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
GtiShambler
GtiShambler wrote:Finns fler som chippar 206 som säger att den får 17hk. Men men, det skulle iallafall kosta 2000kr (25% pga mässpris) annars kostar det 2500kr
Jupp, finns fler men alla är lika (läs för) optimistiska.
-
Stenis
- Super Senior
GtiShambler wrote:Finns fler som chippar 206 som säger att den får 17hk. Men men, det skulle iallafall kosta 2000kr (25% pga mässpris) annars kostar det 2500kr
Jag gjorde mer än "bara" chippa hos en av Mellansveriges mest seriösa elektroniktrimmare och säger dig att det ger inte mer än 10hk...max 12.
Inte för att trycka ner....men om du har bänkpapper från dagen inna och dagen efter ifrån samma bänk som bevisar motsatsen skall jag sluta tvivla.
206:ans motorkaraktär ändras däremot ganska radikalt som ger känslan av att det ger mer än det i verkligheten gör. Så som jag sade tidigare...jag skulle göra om det iaf.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!
Mitas bil är chippad med It´s fun, tekniker som gjorde chipningen sa att man i bästa fall kan få ut ca 12-15hästar med chippet..
Men bilen går bättre med chippet i tycker jag iallafall, klart bättre drag ur spisen på 5:an vid låga varv.
Som exempel kan nämnas att jag kom upp ca 20Km/h högre på kinnekullesraka med chip än utan. Visst det kan ju vara att man fick till en bra kurva iofs men jag tycker att det var helt ok för det priset man betalar iallafall.
Men bilen går bättre med chippet i tycker jag iallafall, klart bättre drag ur spisen på 5:an vid låga varv.
Som exempel kan nämnas att jag kom upp ca 20Km/h högre på kinnekullesraka med chip än utan. Visst det kan ju vara att man fick till en bra kurva iofs men jag tycker att det var helt ok för det priset man betalar iallafall.
==============================
http://www.peugeot20zex.se
Mitas bihang.
540 graders snurr i söderhamn..
http://www.peugeot20zex.se
Mitas bihang.
540 graders snurr i söderhamn..
Många firmor är ganska fula i sin marknadsföring. De säger att det skall ge 17 hk extra. Man luras att tro att man får 154 hk i bilen istället för original 137. Men i själva verket blir det ingen större skillnad på maxeffekten, kanske lite. Att man sedan har 98 hk istället för 81 hk vid 3000rpm gör visseligen bilen lite piggare i mellanregistret men det är oftast inte det man är ute effter vid chippning.
OBS! Detta var ett exempel, dock ett realistiskt sådant.
OBS! Detta var ett exempel, dock ett realistiskt sådant.
Honda Civic 1.8 Sport -08
(BMW 525i -94 2005-2008)
(206 RC -04 2004-2005)
(Saab 900 2.0T -95 2001-2004)
(205 GTI LeMans -91 2000-2002)
(205 GR -85 1999-2000)
(BMW 525i -94 2005-2008)
(206 RC -04 2004-2005)
(Saab 900 2.0T -95 2001-2004)
(205 GTI LeMans -91 2000-2002)
(205 GR -85 1999-2000)
-
GtiShambler
-
GtiShambler
hm jag var i borås (grannstad till göteborg) Kostar 2500kr mer info på http://www.itsfun.netFlavorOfTheWeek wrote:bor i Gbg och e sugen på å chippa min, har endast hittat en firma i närheten som gör det, SAM, och de ska ha över 4500. hutlöst...vet någon nåt bra ställ i närheten som chippar och som ligger på den summan som nämndes ovan, runt 2000-2500???
Jag chippade min på Its fun i Sthlm för ett par månader sen och jag märkte ingen skillnad alls, inte änns höjt varvstopp.
Mitt ligger fortfarande vid 6500rpm
GTIShambler> Fick du ökat varvstopp??
MVH//Barre
MVH//Barre
Kör Honda Integra Type-R
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Golf VR6
Audi 80
-
GtiShambler
GtiShambler wrote:nope,Barre wrote:Jag chippade min på Its fun i Sthlm för ett par månader sen och jag märkte ingen skillnad alls, inte änns höjt varvstopp.
MVH//Barre
PLACEBO
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
GtiShambler wrote:hm jag var i borås (grannstad till göteborg) Kostar 2500kr mer info på http://www.itsfun.netFlavorOfTheWeek wrote:bor i Gbg och e sugen på å chippa min, har endast hittat en firma i närheten som gör det, SAM, och de ska ha över 4500. hutlöst...vet någon nåt bra ställ i närheten som chippar och som ligger på den summan som nämndes ovan, runt 2000-2500???
kommer till nån värdelös söksida när jag klickar på länken ju :S

Conza wrote:http://www.itsfun.nu är adressen...
Vad var det för chip du hade Conza. Det fungerade väl ganska bra?
GtiShambler wrote:nope,Barre wrote:Jag chippade min på Its fun i Sthlm för ett par månader sen och jag märkte ingen skillnad alls, inte änns höjt varvstopp.
MVH//Barre
Jag ringde och hörde varför man inte fick ökat varvstopp, och han sa att det behövs inte på våra bilar för de varvade så pass mycket ändå...
...är 6500rpm mycket??
Kör Honda Integra Type-R
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Golf VR6
Audi 80
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Golf VR6