Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Barre wrote:Jag chippade min på Its fun i Sthlm för ett par månader sen och jag märkte ingen skillnad alls, inte änns höjt varvstopp. Mitt ligger fortfarande vid 6500rpm
GTIShambler> Fick du ökat varvstopp??
MVH//Barre
nope,
Jag ringde och hörde varför man inte fick ökat varvstopp, och han sa att det behövs inte på våra bilar för de varvade så pass mycket ändå... ...är 6500rpm mycket??
Drygt 7200 varvar min...
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
Barre wrote:Jag chippade min på Its fun i Sthlm för ett par månader sen och jag märkte ingen skillnad alls, inte änns höjt varvstopp. Mitt ligger fortfarande vid 6500rpm
MVH//Barre
nope,
Jag ringde och hörde varför man inte fick ökat varvstopp, och han sa att det behövs inte på våra bilar för de varvade så pass mycket ändå... ...är 6500rpm mycket??
MVH//Barre
nope,
Drygt 7200 varvar min...
Jag har fler cylindrar iaf.
10.000 rpm varvar mina.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
Vad var det för chip du hade Conza. Det fungerade väl ganska bra?
Jag hade Its Fun chip... med tanke på pengarna så var jag nöjd.. men för att märka skillnad "ordentligt" behövde jag hälla i 98-oktanig soppa...
men som de flesta säger - mellanregistret märks det mest på. Vilket jag gillade, då det är vid omkörningar jag vill ha mest kräm. 0-100 är väl kul ibland, men föredrar bättre klipp vid 50-80, 70-120 osv...
.:: 406 2,2 Sport ::. Peugeot Sport Club | medlem #549
MVH//Barre
nope,
Drygt 7200 varvar min...
10.000 rpm varvar mina.
ja då är inte 6500rpm mycket inte..
Kör Honda Integra Type-R
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
MVH//Barre
nope,
Drygt 7200 varvar min...
10.000 rpm varvar mina.
ja då är inte 6500rpm mycket inte..
Man får väl inte ut mer effekt ur motorn bara för att den varavar mer ? Jag menar över 6000 varv så händer det inte mycket på GTI.n. Någon som vet om det finns någon effektkurva över gti.n där man kan se vid vilket varv som ger max effekt.
Conza wrote:en original 206 gti lämnar max effekt vid 4100 varv, om jag inte minns fel.
Nej men max vrid vid 4100
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag skulle gärna vilja kunna varava min längre än 6500rpm. Tycker varvet dippar så mycket mellan 1:an och 2:an. Får du till växlingen vid exakt 6500rpm så blir det ganska hyffsad växling. Råkar du växla vid 6300rpm tex så tappar du jäkligt mycket då varven hamnar på ganska precis 4000rpm. Ett stopp vid 7000rpm skulle vara kanon.
Blanco wrote:Jag skulle gärna vilja kunna varava min längre än 6500rpm. Tycker varvet dippar så mycket mellan 1:an och 2:an. Får du till växlingen vid exakt 6500rpm så blir det ganska hyffsad växling. Råkar du växla vid 6300rpm tex så tappar du jäkligt mycket då varven hamnar på ganska precis 4000rpm. Ett stopp vid 7000rpm skulle vara kanon.
Instämmer helt!!
Kör Honda Integra Type-R
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
Jag cippade bilen i lö hos It`s Fun, å jag kan lungt säga att det gjorde en heeeeel del!! (kör på 98 soppa)
Tjejen märkte till o med att det rörde på sig mer än tidigare!
Men nå 17 hk kan jag inte uttala mig om.
Sen finns det chipp å chipp oxå..
Det är ju inte många som gör det från "grunden" Många har ju bara universal chipp, å alla boxar e ju faktiskt olika.
Blanco wrote:Jag skulle gärna vilja kunna varava min längre än 6500rpm. Tycker varvet dippar så mycket mellan 1:an och 2:an. Får du till växlingen vid exakt 6500rpm så blir det ganska hyffsad växling. Råkar du växla vid 6300rpm tex så tappar du jäkligt mycket då varven hamnar på ganska precis 4000rpm. Ett stopp vid 7000rpm skulle vara kanon.
En högre etta låter som en lösning annars...
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
En högre etta låter som en lösning annars...
Det är också en lösning, men det är inte lika skoj