Är det någon skillnad på lådorna i de olika årsmodellerna?
Vad ska man passa på att byta i samband med v-lådsbyte?
växellådor i mi16
växellådor i mi16
405 mi16 -91
Pugg-squad Etuna
Pugg-squad Etuna
- Stefan Eriksson
89 och tidigare är det be1/5 låda, dvs den har backen till vänster om ettan och dessutom backspärr. eftersom du har en 91a kan du ju satsa på en låda från 90 eller nyare för att slippa backspärren. dock så är utväxlingen densamma tror jag.
du kan ju passa på att byta urtrampningslager, kolla över koppligen och ny växellådsolja lär du hälla i också
du kan ju passa på att byta urtrampningslager, kolla över koppligen och ny växellådsolja lär du hälla i också
- danielr112
effe wrote:89 och tidigare är det be1/5 låda, dvs den har backen till vänster om ettan och dessutom backspärr. eftersom du har en 91a kan du ju satsa på en låda från 90 eller nyare för att slippa backspärren. dock så är utväxlingen densamma tror jag.
även sena 89or har be3/5. har 3 st 89or i papprena som har backen ner till höger. dock utagna 90 tror jag.. iallfall 2 av dem
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Re: växellådor i mi16
rufuz wrote:Är det någon skillnad på lådorna i de olika årsmodellerna?
Vad ska man passa på att byta i samband med v-lådsbyte?
Byt också packboxarna där drivaxlarna går in på växellådan. Kostar inte så mycket.