Min 205 gti går ganska bra, men vissa gånger (ofta) bildas en jättemoln vattenånga efter avgassystemet. Det som förvirrar mig är att nivån på kylvätskan inte ändrar sig ett dugg. Jag vet att vissa dagar beroende på vädret, ska synas mer vattenånga än andra, men det här är nästan pinsam...t.o.m. lillsonen reagerade på det här...Är det nån som har en bra förklaring ??
pinsam mycket vattenånga...
pinsam mycket vattenånga...
Hej !
Min 205 gti går ganska bra, men vissa gånger (ofta) bildas en jättemoln vattenånga efter avgassystemet. Det som förvirrar mig är att nivån på kylvätskan inte ändrar sig ett dugg. Jag vet att vissa dagar beroende på vädret, ska synas mer vattenånga än andra, men det här är nästan pinsam...t.o.m. lillsonen reagerade på det här...Är det nån som har en bra förklaring ??
- danielr112
Du får ta och sota ur den så att vattenpölen i slutburken blåses ur 
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl
Callek wrote:Du får ta och sota ur den så att vattenpölen i slutburken blåses ur
kan bara hålla med där om man kör korta sträckor...
skrotade en bil som stått ett tag men hade nytt avgasystem då den ställdes av... (flyttat det på tomten bara)
tog av avgassytemet innan skroten och det var mycket vatten i slutburken...
försöker nu köra extrarundor nån gång i veckan med bruksbilen för att avhälpa lite...
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Sammy wrote:Toppen som gått, du är körd![]()
![]()
Nejdå det är han inte, jag åker dagligen med min 405 mi16 som läcker ut vatten i toppen sen ut i avgaserna. Och tro det eller ej, men bilen går precis som vanligt förutom att den kokar om man står stilla läääänge
Har nog kört så i närmare 2 månader nu
- Eric Josefsson
anka wrote:om det är fel på toppen, då skulle nivån på kylvätskan sjunka...eller hur?
Inte alltid, men med den vita röken så skulle det tyda på en spricka mellan cylinder och vattenkanal ,OM det var topplocksrelaterat, men i ditt fall när nivån inte sjunker så är det inte troligt att det är packningen, dessutom skulle vattnet luktat avgaser.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
///Mi16
Eric Josefsson wrote:anka wrote:om det är fel på toppen, då skulle nivån på kylvätskan sjunka...eller hur?
Inte alltid, men med den vita röken så skulle det tyda på en spricka mellan cylinder och vattenkanal ,OM det var topplocksrelaterat, men i ditt fall när nivån inte sjunker så är det inte troligt att det är packningen, dessutom skulle vattnet luktat avgaser.
Skulle de luckta avgaser i expkärlet ifall topp packningen hade gått.. eller om det var en spricka.?
som du sa.. jag hajjade inte ricktigt
Timmy wrote:Eric Josefsson wrote:anka wrote:om det är fel på toppen, då skulle nivån på kylvätskan sjunka...eller hur?
Skulle de luckta avgaser i expkärlet ifall topp packningen hade gått.. eller om det var en spricka.?
som du sa.. jag hajjade inte ricktigt
I båda fallen gör det det.
Övertryck är ju en annan indikation på att det läcker kompression ut i kylvattnet.
- Eric Josefsson
Timmy wrote:jahaa.. hur vet man vad man har för fel om de stinker ur de då? Asså hur vet man om det är en spricka eller att packningen har gått..?
Man får plocka isär motorn och kolla.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
///Mi16
///Mi16