Hur sitter dörrsidorna fast på en 307a?
Har hittat 2 skruvar men antar det finns fler... vart?
Tack p´å förhand
Borttag av dörrsidor?
Har själv ställt många liknande frågor men ingen verkar ha lust/kunskapen att beskriva det. Kan du nederländska kan du kolla på http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307.php eller trixa med Babelfish och få den att översätta till tex engelska.
- danielr112
snuffle wrote:Har själv ställt många liknande frågor men ingen verkar ha lust/kunskapen att beskriva det. Kan du nederländska kan du kolla på http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307.php eller trixa med Babelfish och få den att översätta till tex engelska.
Vi har alltid lust men det är inte många som kan 307:an.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Haynes Service and Repair Manual
Köpte Haynes manual till 307:an förra veckan (199:- på biltema). Man ska skruva loss även manöverpanelen till fönsterhissarna (en skruv) och dra ut denna samt koppla loss kablarna. När man drar i dörrhandtaget kommer man åt klips med en liten skruvmejsel.
*Ta bort "ramen" runt innerhandtaget
*Sitter en skruv i skräphållaren vid knapparna, bänd upp hålaren till knapparna och lossa kablarna.
*har för mig det sitter två, möjligtvis tre skruvar på ytterkant på dörrsidan.... väl synliga!
när du har lossat dessa så ska det bara vara clips som håller dörrsidan....
Ta tag i facket nere på dörren, ryck till rakt ut..... nu ska dörrsidan vara loss, men va beredd på att köpa några nya clips!
*Sitter en skruv i skräphållaren vid knapparna, bänd upp hålaren till knapparna och lossa kablarna.
*har för mig det sitter två, möjligtvis tre skruvar på ytterkant på dörrsidan.... väl synliga!
när du har lossat dessa så ska det bara vara clips som håller dörrsidan....
Ta tag i facket nere på dörren, ryck till rakt ut..... nu ska dörrsidan vara loss, men va beredd på att köpa några nya clips!
Röda bilar går snabbast!