Säkning med mera!
-
SilverSurfer
Säkning med mera!
Hej, jag är relativt ny här, eller jag har varit medlem ett tag men inte varit aktiv, dock så kommer min 306a bli klar till sommaren o då kommer jag dyka upp på träffar o sånt. Men jag behöver lite hjälp, jag har monterat kjokit o nya fälgar, nu vill jag sänka den, nån som har något bra tipps, billig och bra, bor i stockholm, men har inget problem att åka en sträcka ifall jag tjänar på det, dessutom så har jag en fråga till. Jag har ett egenbyggt ljudsystem som jag gillar, jag har en 10a och 6*9or i hatthyllan sen har jag 5,25or i dörrarna (inga 6,5or fick plats även om det är standard) och jag har köpt 6,5or med lösa diskanter och en 8tumsbas. min fråga är, 1: jag fick höra av en polare att jag skulle skita i dom lösa diskanterna för han sa att det kan ge en för hög ljudbild när jag ändå har både 6*9or och 5,25or med inbyggda diskanter, vad tycker ni, ska jag ha dom lösa diskanterna till 6,5orna eller inte? och 2 ska jag installera 8tummaren eller inte? jag köpte den för bra pris o tänka att om jag itne har den i bilen så kan den vara en del av mitt hemmabyggda hemmabiosystem iaf, så det spelar ingen roll, behövde ändå en bas lixom... tack på förhand för åsikter o ideér...
Pug 306, Pissed off Lion
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

välkommen hit iaf
pma fnatte, han ska nog kunna lösa det
edit: sänkning då alltså
pma fnatte, han ska nog kunna lösa det
edit: sänkning då alltså
Last edited by Hannes Alvesson on Mon Dec 19, 2005 19:36, edited 1 time in total.
boh
s2 rallye
s2 rallye
Re: Säkning med mera!
SilverSurfer wrote:1: jag fick höra av en polare att jag skulle skita i dom lösa diskanterna för han sa att det kan ge en för hög ljudbild
För hög ljudbild? Nä du, bara om du sätter diskanterna i taket.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
SilverSurfer
jo, men jag tänkte sätta 6,5orna nere vid fötterna precis i kanten vis stolarna fram, där sitter dom som handen i handsken och 5,25orna passade perfekt i dörrarna faktiskt även om 6,5 är standard
jag har en låda till 10tummaren som sitter i hatthyllan, lådan sitter fast i hyllan upponer så att säga, men jag tror jag ska strunta i 8tummaren, det finns inget riktigt naturligt ställe att sättta den på, ska prova framme vid co-förarens fötter, men om d tar för mycket plats där skiter jag i det. då nöjer jag mig med en 10a.
Har en till fråga, nån som har tipps på en bra airbrush målare, ska ha en lite målning, väldigt liten... Tackar för alla tipps!
Har en till fråga, nån som har tipps på en bra airbrush målare, ska ha en lite målning, väldigt liten... Tackar för alla tipps!
Pug 306, Pissed off Lion