Dunkfelet hittat!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Nik

Post by Nik »

Nej det tror jag inte.
Jag tror Peugeot har lärt sig en del från alla de problem det har varit med 206an.
Men det skulle vara intressant att höra om någon med en -03'a har eller har haft problem med alla de saker som andra har haft problem med genom åren.
nevyn

Post by nevyn »

Jo, bärarmarna var restade hos leverantör. Tycker det är lite roligt, då jag bokade tiden för 4 veckor sedan... nog f*n borde man hitta ett par bärarmar på 4 veckor... ?

Jag hade tid på verkstan idag, en kille ringde mig igår och sa att de inte kunde göra det av nån anledning, killen som skulle göra det var sjuk eller nåt.. Jag åkte in till verkstan och snackade med en kille där, visade sig att de inte hade fått bärarmarna... Aningen snyggare att skylla på sjuk mek än att inte göra något alls.. Jag får vänta till nästa vecka för att boka ny tid. Nackdel med att göra saker på garanti de prioriterar allt annat före dig...
Fredrik Persson

Post by Fredrik Persson »

orange 206 gti ??
406 V6
Twedmark

Post by Twedmark »

Lyfter denna tråd eftersom även jag nu har upptäckt *DUNK*-ljudet när man lägger i tvåans växel. Märks även lite när man startar på ettan samt när man lägger i trean men det är vid växling 1-->2 som det märks mest.

Länkarmarna alltså? Eller kan det vara något annat?
nevyn

Post by nevyn »

det verkar vara det vanligaste... men för mig märktes det mest när man rullade igång på ettan... någon hade väl samma problem men det var väl nåt motorfäste som glappade.. för övrigt så har jag fortfarande kvar lite grann när man rullar igång... väldigt lite dock.
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

Jag har oxå ett dunkproblem, den är tom...
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Conza

Post by Conza »

Twedmark wrote:Lyfter denna tråd eftersom även jag nu har upptäckt *DUNK*-ljudet när man lägger i tvåans växel. Märks även lite när man startar på ettan samt när man lägger i trean men det är vid växling 1-->2 som det märks mest.

Länkarmarna alltså? Eller kan det vara något annat?

Själv fick jag byta drivknutar fram för att bli av med det... så be verkstan kolla det också.....
.:: 406 2,2 Sport ::.
Peugeot Sport Club | medlem #549
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

har oxå dunk, men de är fulla just nu...
lagomt najs.
Daniel J

Post by Daniel J »

har ni kollat krängningshämmarstagen? dom brukar kunna klonka om deom är dåliga
205 GTI-89
Medlem Nr 715

äntligen besiktad
nevyn

Post by nevyn »

jag har kollat mina krängstag... vet inte riktigt hur de är när de är dåliga... men det är inge glapp i mina i alla fall.. dock sitter en av skruvarna fast, fick inte loss den, vred en av mina torxnycklar...

hur märker man om drivknutarna är dåliga? när jag lyfter upp bilen och vrider på hjulen (fram och tillbaka) så smäller det ganska duktigt. kanske ska vara så? eller inte.
Marcie

Post by Marcie »

Jag kan rekommendera Direct connection sthlm, dom vet vad dunkfelet beror på. Dom fixar det så gott det går dom har konstaterat att det är ett konstruktionsmiss men att det går att gör så att det blir bättre. Man kan behöva byta motorfäste + bärarmar.
The Man, The Concept..
<---- Min katt, Shejk Jafar
307 XS - 03 (lånar tills vidare)
206GTi - 01 (SÅLD)
Post Reply