Ny bil

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Joel Persson

Ny bil

Post by Joel Persson »

Hallo!

Funderar på att köpa en ny Peugeot 206 sw sport, å styla kommer man ju vilja då. Lite frågor uppstår då, e de nån som vet om samma fälgar, fjädrar osv passar som på den vanliga 206.
Har letat runt men inte hittat en enda stylad sw i sverige, blir man först?
Är ni för övrigt nöjda, ni som kör nyare Peugeot 206:or? Småfel?

Längtar till jag beställer min nya bil...

Ps. Finns det många peggor/intresse i halland?

Tack på förhand, mvh Joel
Mando

Post by Mando »

judå det fins väll en del som kör stylad i halland pelleW bland annat + nära till göteborg här fins massor här med. :lol: :lol:
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Fälgar lär vara samma i alla fall. Fronten likaså skulle jag tro. Fjädrar fram kan väl inte skilja något?

Är nöjd med min, största felet på 206:or brukar vara att det kan börja klonka i framvagnen så att man måste byta bärarmsbussningar. Avgassystemet är väl inget att hurra för heller.

Finns ett gäng i Halmstad/Göteborg som intresserar sig för Puggar. Årets största (och bästa) träff är i Halmstad! :D
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Larzone

Post by Larzone »

Halland är bäst 8)
-----------------------------------------------------
I´ll take you on anywhere...... GTI power......
206 GTI Orange tangerine
Texas

Post by Texas »

Jag skulle nog vänta til 207:an kommer…
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Texas wrote:Jag skulle nog vänta til 207:an kommer…

Först vänta på bilen, sen vänta på att stylingprylar ska dyka upp. Kan bli en lång väntan...
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Texas

Post by Texas »

PelleW wrote:

Först vänta på bilen, sen vänta på att stylingprylar ska dyka upp. Kan bli en lång väntan...

Joo, det stämmer ju, men bilköp är en stor affär, och jag sitter ju hellre med en ostylad 207 än en stylad 206 om ett år…
Syncmaster

Post by Syncmaster »

Texas wrote:
PelleW wrote:

Joo, det stämmer ju, men bilköp är en stor affär, och jag sitter ju hellre med en ostylad 207 än en stylad 206 om ett år…

ingen bra grej, ska du köpa en 207a efter så kort tid kan du ju räkna med problem. Förprodiktions bilar kallas dom. vänta med att köp en sådan tills året efter premiär så har Peugeot hunnit åtgärda och byta delarna som inte håller! ett tips bara
SAAB 9-3 Aero -01
Peugeot 205 GTI -90
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

206sw lär ju ramla i pris nu när 207an kommer, så då kan man ju göra klipp! Blanco sa att det sitter rc's bakvagn på alla 206 sw... Stämmer eller inte vettefaen. Välkommen! Skaffa en svart 206 sw o styla brutalt. De e riktigt snygga. Var e bilder på Håkans 307sw?!! Slänger upp lite lånade lättstylade sw bilder

Image

Image

Image

Hittade nån på Håkans....

Image
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
GtiShambler

Post by GtiShambler »

"Blanco sa att det sitter rc's bakvagn på alla 206 sw" Att det sitter ett fjäderbenstag där bak mellan stavarna och dämparna kan nog stämma bra.
Texas

Post by Texas »

Syncmaster wrote:
Texas wrote:
PelleW wrote:

ingen bra grej, ska du köpa en 207a efter så kort tid kan du ju räkna med problem. Förprodiktions bilar kallas dom. vänta med att köp en sådan tills året efter premiär så har Peugeot hunnit åtgärda och byta delarna som inte håller! ett tips bara

Ok, bra tips faktiskt, tänkte inte så långt ;-)
Men jag tycker fortfarande 206 är tråkig som kombi.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Syncmaster wrote:

Förproduktions eller förseriebilar lär inte säljas till konsumenter...
Men sant är ju att de flesta modeller har en drös barnsjukdomar, särskilt om det är mycket ny teknik i dem, bilar med ny kaross och mestadels gammal teknik brukar funka bättre. Vet inte hur det är med 207? Bygger den på 206 eller är det en helt ny bil?
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Jag kan ju säga som så att jag är MYCKET nöjd med min 206SW Gti. Köpte den ny i sommras och har sällan haft så roligt. Lagom mycket plats också. Nya fälgar, splitters, toning och nätgrill kommer i vår, så vi får väl se vem som blir först :wink: . Sänkning fram dealade jag till mig så jag fick vid leverans och välljud har jag installerat själv. Kan bara rekomendera!! :D :D
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Dart

Post by Dart »

Peter Igelhammar wrote:Blanco sa att det sitter rc's bakvagn på alla 206 sw... Stämmer eller inte vettefaen.

Stämmer gör det.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Dart

Post by Dart »

Kan samtidigt passa på att påpeka att SW GTi går lika bra som den vanliga GTi:n. Både vad det gäller acceleration och toppfart. Jag och Kick|Ass jämförde vid flera tillfällen. Den som fick bäst start vann, fick båda lika bra/dålig start blev det dött lopp.
På motorvägen låg vi jämsides upp till 210 km/h.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Asshat wrote:Kan samtidigt passa på att påpeka att SW GTi går lika bra som den vanliga GTi:n. Både vad det gäller acceleration och toppfart. Jag och Kick|Ass jämförde vid flera tillfällen. Den som fick bäst start vann, fick båda lika bra/dålig start blev det dött lopp.

Fräckt! 8)
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

PelleW wrote:
Asshat wrote:Kan samtidigt passa på att påpeka att SW GTi går lika bra som den vanliga GTi:n. Både vad det gäller acceleration och toppfart. Jag och Kick|Ass jämförde vid flera tillfällen. Den som fick bäst start vann, fick båda lika bra/dålig start blev det dött lopp.

Fräckt! 8)

Inte om man packar SW'n full :)

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
PelleW
Senior

Post by PelleW »

BANZAI3030 wrote:
PelleW wrote:

Fräckt! 8)

...med basar! :twisted:
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Hannes Alvesson »

PelleW wrote:
BANZAI3030 wrote:
PelleW wrote:

Fräckt! 8)

...med basar! :twisted:

...å jagar fjortisar :twisted:
boh

s2 rallye
Post Reply