Plastmojjängen som håller fast kopplingswiren vid pedaländan har gett upp på min 405:a. Tänkte försöka byta den men är lite osäker om jag är på rätt väg.
Stämmer det att jag måste lossa bromscylindern och lyfta upp pedalerna den vägen för att komma åt? Eller finns det något annat sätt att pilla bort den?
Trasig koppling
Den går att byta utan att riva bort huvudbromscylindern. På plastmojängen sitter en metall bygel som håller i wiren. Den ska bort, sedan ska den gå att lirka bort den. Lite bökigt o trångt men det går. Lycka till med bytet nu! 
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Så lite så.. 
Peugeot 307 -06
"Plastmojängen" gav upp på min Mi16 igår också, var iväg och köpte en ny idag men har problem att få dit den..
Vilken del ska man börja med, ska man börja med att trycka in wiren så den är på plats eller den ska man ta sist när "mojängen" sitter stadigt? Är ju inte direkt mycket plats där att jobba med..
Vilken del ska man börja med, ska man börja med att trycka in wiren så den är på plats eller den ska man ta sist när "mojängen" sitter stadigt? Är ju inte direkt mycket plats där att jobba med..
Tror du ska börja med att få plastbiten på plats, sedan wiren och metall clipset. Vet inte säkert eftersom att jag har bara tagit isär på kopisens bil, han monterade det nya. 
Peugeot 307 -06
Det kanske gör att det går lite lättare ja. Ska testa imorgon, tack för tipset Håkan!
Så gjorde jag först headlight, men tyckte inte det gick.. Alltså, jag fick på plastsaken och wiren kom i (tror jag, var lite svårt att se) men kunde inte få på metallbiten.. Kanske gjorde något fel, eller så var jag helt enkelt klumpig
Så gjorde jag först headlight, men tyckte inte det gick.. Alltså, jag fick på plastsaken och wiren kom i (tror jag, var lite svårt att se) men kunde inte få på metallbiten.. Kanske gjorde något fel, eller så var jag helt enkelt klumpig