Lampan uppe till höger i instrumentbrädan precis jämte oljetempmätaren. Ser ut som typ en liten motor mot röd bakgrund med lite pilar i. Den började lysa nyss och bilen hackade sig fram ett par meter innan jag stängde av bilen och kollade i instruktionsboken, där finns inte denna symbolen med. Jag väntade i 5 min innan jag körde de 200 m jag hade hem utan att den lös och stängde sen av bilen.
Vad är det för fel?
Hur åtgärdar man det?
Tack på förhand!
Snabb fråga! Snabbt svar?
-
FatBoySchlim
Snabb fråga! Snabbt svar?
Race with Grace
-
FatBoySchlim
- danielr112
FatBoySchlim wrote:205 GTI.
Motorstyrning? Det låter jävligt allvarligt?
är oftat inte så farligt
kan vara lambdan som cpar sig eller ngt annat dumt. i värsta fall går inte bilen alls. eller så går den i ett konstigt nödläge eller så går den som den ska.
min lampa brukar lysa 5-6ggr/år då i ca 20 min per gång. har ingen aning varför och det har försvunnit varje gång
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
K-lampan -> Spricka i grenröret???
Min K-lampa brukade lysa en liten stund samtidigt som bilen gick dåligt, detta rättade senare till sig då jag bytte grenrör (till ett från en 1,6L). Jag hade en liten spricka på undersidan som kan ha påverkat någonting.
På måndag får dock min 205 GTi 1,9 ´89 körförbud om jag inte lyckas fixa bromsverkan högerbak
Bytte bromsoket men det hjälpte inte så imorgon så skall jag byta bromsreduceringsventil (eller vad den heter) Några tips hur jag skall göra eller vad jag inte skall göra?
På måndag får dock min 205 GTi 1,9 ´89 körförbud om jag inte lyckas fixa bromsverkan högerbak
Gustaf
Mörkgrå Peugeot 205GTI '89 - SÅLD
Mörkgrå Peugeot 205GTI '89 - SÅLD