BROMS PROBLEM PEUGEOT 405-AKUT
BROMS PROBLEM PEUGEOT 405-AKUT
HEJ
JAG HAR BROMS PROBLEM MED PEUGEOT 405(EJ ABS)-1990.
NÄR JAG STARTAR BILEN -DEN TAPPAR HELT BROMS PEDAL.
NÄR ÄR MOTOR EJ IGÅNG BROMSAR ÄR RELATIV BRÅ.
HUVUDCYLINDER,4 BROMSSOK, ÄR BYTT BEGAGNAD MEN FRÅN BILEN SOM HADE BRÅ BROMSAR.
JAG HAR LUFTAT BROMSAR NÄSTAN 2 TIMAR.
REDUCERING BROMS VENTIL SOM SITTER BAK JAG HAR BANDAT VID BROMSLUFTINGEN.BROMSPEDAL ÄR ÄR OK .MEN NÄR ÄR MOTOR IGÅNG BROMSPEDAL GICK I BOTEN I VILL INTE GÅ UPP.
VAD KAN BLI PROBLEM.
REDUCERING BROMS VENTIL SOM SITTER BAK JAG HAR BANDAT VID BROMSLUFTINGEN.BROMSPEDAL ÄR ÄR OK .MEN NÄR ÄR MOTOR IGÅNG BROMSPEDAL GICK I BOTEN I VILL INTE GÅ UPP.
VAD KAN BLI PROBLEM.
- danielr112
Man brukar få ta hjälp av tryckluft om man ska lyckas med luftning av
hydraulsystem (koppling o broms). Har du ingen kompressor kan du ta hjälp av ett luftfyllt reservhjul man då måste du ha tryckslang från luftnippeln till bromsvätskebehållaren med ventil. Lufttrycket sätter du på bromsväskebehållarens lufthål, som brukar vara litet. Ge bara lite tryck så att inte behålllaren lämnar där den sitter. Man måste vara två, en som skruvar på nipplarna samt en som på order ger tryck i systemet. Det finns bilar som enda möjlighet att lufta är enligt ovan. Den som ger trycket med luften måste vara observant på att det inte blir för mycket tryck samt att bromsvätskan inte tar slut.
hydraulsystem (koppling o broms). Har du ingen kompressor kan du ta hjälp av ett luftfyllt reservhjul man då måste du ha tryckslang från luftnippeln till bromsvätskebehållaren med ventil. Lufttrycket sätter du på bromsväskebehållarens lufthål, som brukar vara litet. Ge bara lite tryck så att inte behålllaren lämnar där den sitter. Man måste vara två, en som skruvar på nipplarna samt en som på order ger tryck i systemet. Det finns bilar som enda möjlighet att lufta är enligt ovan. Den som ger trycket med luften måste vara observant på att det inte blir för mycket tryck samt att bromsvätskan inte tar slut.
Re: BROMS PROBLEM PEUGEOT 405-AKUT
djura wrote:HEJ
VAD KAN BLI PROBLEM.
va? har bromspedalen lossnat?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
- danielr112
Claes B wrote:Luft var i bakoken skulle jag tro.
De är svåra att lufta, måste tas loss och vändas upp och ner nästan.
Det finns trådar som behandlar det ämnet skrivna innan, sök på det, hinner inte själv just nu.
precis detta jag har föklarat i pm till dig.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
broms 405
.Jag har luftat bak bromsar på den sätt.Den är mycket bätre.Nu är broms pedal sten-hårt när är motor avstängt--och finns bromsar när jag startar bilen.Bromspedal är litte under normal-men bilen bromsar.Kanshe finns något luft bubla till.Tack Daromer och Claes och alla andra.