PROBLEM MED RADIO I 206 GTI

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
nilza

PROBLEM MED RADIO I 206 GTI

Post by nilza »

Hej! Vänder mig hit då jag är mycket frustrerad. Har en 206 GTI -99 med standardradio med kasett och CD-växlare. Radion har mycket dålig mottagning och har haft bilen på service och de säger att det inte är något fel. Det är orginalantennen som sitter på. Finns det någon som har tips om hur jag får bättre mottagning i min bil med standardradio?? Tacksam för alla ideér! /MARTIN
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Låter ju som att det är fel på radion eller antennkabeln. Har du provat att dra ut radion och kollat så kontakten sitter ordentligt i? Om den sitter i ordentligt får du nog kontakta en annan peugeotverkstad eller köpa ny. Kanske prova med en polares radio?? :?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
nilza

Post by nilza »

Fick tips från ett annat ställe att det kan vara jordningen det är fel på så jag ska kolla detta. Han hade haft exakt samma symtom som jag.
Luuk

Post by Luuk »

måste säga att jag har samma problem... men jag har i och försig bytt till en pioneer... och satt dit en sån där adapter för att kunna använda orginal antennkontakt... jätte skumt de där... hur risigmottagning som helst när bilen rör på sig... någon som har något tips?
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Fredrik^

Post by Fredrik^ »

Luuk wrote:måste säga att jag har samma problem... men jag har i och försig bytt till en pioneer... och satt dit en sån där adapter för att kunna använda orginal antennkontakt... jätte skumt de där... hur risigmottagning som helst när bilen rör på sig... någon som har något tips?

Är det en sånhär du köpt?
Image
206 Rc Såld :(
Kör nu: Ford Fiesta ST -06
Luuk

Post by Luuk »

Fredrik^ wrote:
Luuk wrote:måste säga att jag har samma problem... men jag har i och försig bytt till en pioneer... och satt dit en sån där adapter för att kunna använda orginal antennkontakt... jätte skumt de där... hur risigmottagning som helst när bilen rör på sig... någon som har något tips?

Är det en sånhär du köpt?
Image

Jupp stämmer bra det.... typ något i den stilen...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
nilza

Post by nilza »

Har du fortfarande problemet efter stereobyte??
Post Reply