kylarrens, var det verkligen bra?!
kylarrens, var det verkligen bra?!
Hällde nyss in kylarrens i bilen då mitt värmepaket antagligen är igensatt. när jag sen ställer mig på tomgång, efter varmkörning, ser jag hur det smådroppar kylarvätska under bilen, och inte från kylaren utan från motorn! vad kan detta vara?
Det är bara du som kan veta. Eftersom vi inte kan se bilen i verkligheten.
Bara att du letar reda på vart det kommer ifrån.
Bästa sättet att rengör värmepaketet är att spruta in avfettning i det och sedan spola rent tills rent vatten kommer.
Du vetväl att man bara ska köra med kylarens i max 24H för att sedan byta kylarvatten.
Bara att du letar reda på vart det kommer ifrån.
Bästa sättet att rengör värmepaketet är att spruta in avfettning i det och sedan spola rent tills rent vatten kommer.
Du vetväl att man bara ska köra med kylarens i max 24H för att sedan byta kylarvatten.
- danielr112
luri wrote:som sagt. satte i rensen innan jag åkte till jobbet, ca 1mil. När jag kom fram och lät den stå på tomgång såg jag hur det droppade under bilen. Så var fallet INTE innan jag hällde i kylarrens. Kan rensen påverkat och gjort så det började läcka? OBS! det droppar inte från kylaren!!
ja eftersom den max får varai 24 timmar så beyder det att den är frätande kan man säga..
så hade du ett rör eller packnin som var dålig innan så kan det va hål nu..
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
- danielr112