Bandpasslåda

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
beta

Post by beta »

Har du plåt under hathyllan? Ska man återställa det sen så går det ju att leta upp en ny/beg hylla så syns det inte om man kapat i ev. plåt under sen.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

I min värld är det bara fjortisar som bygger basportar genom skidluckan, ljud skall höras och inte synas.

Sen spelar en badsreflex inte genom portarna på samma sätt som en bandpass, helt meninglöst att ens tänka i de banorna.

Finns ingen ljudbutik i Oskarshamn?
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Dart

Post by Dart »

uhm, vi har en onoff-affär? :roll:
Vet en bra firma i kalmar dock som jag ska kontakta när det blir aktuellt....nu ska jag leta beggade hatthyllor på ebay...vad heter hatthylla på engelska btw? :?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
XzTrAz

Post by XzTrAz »

Men snälla.. kapa för guds skull inte i bilen.. använd befintliga hål.

Söderbaum.-.. Sen att ta in ljudet via skidluckan.. då hörs det iaf i bilen o inte allt utanför.
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sammy

Post by Sammy »

XzTrAz wrote:Men snälla.. kapa för guds skull inte i bilen.. använd befintliga hål.

Söderbaum.-.. Sen att ta in ljudet via skidluckan.. då hörs det iaf i bilen o inte allt utanför.

Jag skulle behöva få in dunket i coupen på min CC. Allt ljud stannar i trunken. Visst kan det finnas en fördel med att det höga basljudet inte dränker musiken...men ändå =)
9-3 AERO Maptun Steg 2
Dart

Post by Dart »

Sammy wrote:
XzTrAz wrote:Men snälla.. kapa för guds skull inte i bilen.. använd befintliga hål.

Jag skulle behöva få in dunket i coupen på min CC. Allt ljud stannar i trunken. Visst kan det finnas en fördel med att det höga basljudet inte dränker musiken...men ändå =)

möhöhöhö, kan du inte justera basen på stereon? :lol: ;)

Dart

Post by Dart »

Aaah, jag har ju en polare som är hyfsad på det här med bilstereo. (Em-trea i dbdrag förra året).
Woohoo han ska hjälpa mig att bygga :D:D:D:D

Synd bara att det ska ta tre dagar att komma på det....

no_brakes

Post by no_brakes »

Sammy wrote:

Inte en bil att ha baslåda i bagagen på :wink: Fixa en lösning som du har inne i bilen istället
Jag har en aktiv låda från pioneer som funkar riktigt bra för mig, visst ingen djuuupbas men ändå alldeles tillräckligt om man inte ska tävla i att spela värst..
Annars finns det ju de som byggt baslåda av handskfacket, eller köpt en boombox att ersätta baksätet med finns många käcka lösningar, att ha den i bagagen på CCn är nog tyvärr inte en sådan och än mindre när du cabbar ner
Sammy

Post by Sammy »

no_brakes wrote:
Sammy wrote:

Inte en bil att ha baslåda i bagagen på :wink: Fixa en lösning som du har inne i bilen istället
Jag har en aktiv låda från pioneer som funkar riktigt bra för mig, visst ingen djuuupbas men ändå alldeles tillräckligt om man inte ska tävla i att spela värst..
Annars finns det ju de som byggt baslåda av handskfacket, eller köpt en boombox att ersätta baksätet med finns många käcka lösningar, att ha den i bagagen på CCn är nog tyvärr inte en sådan och än mindre när du cabbar ner

hehehe ne jag vet, tänkte borra lite i väggen in till coupen men den var visst bärande :( När cabben är nere så behöver man ju inte precis nån bas, då tar 6.5:orna i dörren över =)

Asshat, jag har en eq på steron med massa jävla inställningar o frekvenshistorier som jag inte fattar nåt av. men den har olika modes i.e. Rock classical osv!
9-3 AERO Maptun Steg 2
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

Återigen, basljud är de som hörseln har svårast att placera, det gäller alltså bara att få e att sprida sig så bra som möjligt. Vad är då bättre att ta upp dem genom hatthyllan så de följer bakrutan/innertaket och fyller hela kupén?
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Post Reply