Så tänkte bara kolla med er om hur svårt det igentilgen är att byta till angel eyes från orginal lycktorna???
Angel Eyes
Angel Eyes
Mina Angel eyes till min 306:a kommer att komma vilken dag som helst nu
(har nämligen väntat på dem sen den 23 december, tagit sån tid p.g.a "underleverantörer" som inte kan leverera och allt sånt
)
Så tänkte bara kolla med er om hur svårt det igentilgen är att byta till angel eyes från orginal lycktorna???
nonono
nej det är super enkelt 
Som sagt, det är i princip bara skruva loss och skruva dit.
Kablarna ska med största sannolikhet passa i de vanliga kontakterna också, förutom möjligen själva ringarna som agerar p-ljus.
Men är det som med 206an så är det bara att använda en skarvklämma för flatstift och plugga in de medföljande kablarna(plus/minus) till p-ljusets kablar så kan man enkelt ta loss dem igen om det skulle behövas
Kablarna ska med största sannolikhet passa i de vanliga kontakterna också, förutom möjligen själva ringarna som agerar p-ljus.
Men är det som med 206an så är det bara att använda en skarvklämma för flatstift och plugga in de medföljande kablarna(plus/minus) till p-ljusets kablar så kan man enkelt ta loss dem igen om det skulle behövas
Krille84 wrote:Som sagt, det är i princip bara skruva loss och skruva dit.
jag har hört nåt om 3 ohms resistorer till angel eyesen? får förhoppningsvis med mina nu i veckan till min CC
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:jag har hört nåt om 3 ohms resistorer till angel eyesen? får förhoppningsvis med mina nu i veckan till min CC
Som någon sa till mig i en annan tråd, följer det inte med några instruktioner som säger att det ska vara ett motstånd så ska det antagligen inte behövas, eller så är det inbyggt
Krille84 wrote:Sammy wrote:jag har hört nåt om 3 ohms resistorer till angel eyesen? får förhoppningsvis med mina nu i veckan till min CC
Som någon sa till mig i en annan tråd, följer det inte med några instruktioner som säger att det ska vara ett motstånd så ska det antagligen inte behövas, eller så är det inbyggt
Känner igen den kommentaren =)
Stolt ägare till en röd Peugeot 206 RC.
http://www.garaget.org/?car=12059
Kan tillägga att ringen runt helljuset till högra lyktan precis har slocknat för mig medan de andra fortfarande lyser, inte särskilt snyggt nu heller
Så se efter noga ifall det står nånting om motstånd eller ej, ska dock ta en titt i helgen om det mot förmodan går att plocka isär och fixa på något sätt eller om bara nån kabel har blivit knas, har ändå likadana dioder liggandes om man bara kommer åt
Så se efter noga ifall det står nånting om motstånd eller ej, ska dock ta en titt i helgen om det mot förmodan går att plocka isär och fixa på något sätt eller om bara nån kabel har blivit knas, har ändå likadana dioder liggandes om man bara kommer åt
Fick precis bekräftat från stylabilen.com där jag köpte mina att det INTE behövs någon extra motstånd. De är "plug and play" för iaf just min modell.
Stolt ägare till en röd Peugeot 206 RC.
Krille84 wrote:Sammy wrote:jag har hört nåt om 3 ohms resistorer till angel eyesen? får förhoppningsvis med mina nu i veckan till min CC
vad skullehända OM man löder fast ett fast det inte behövs?
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:vad skullehända OM man löder fast ett fast det inte behövs?
Det har jag också undrat, jag kan inte ett dugg om elektronik men logiken säger mig att för mkt motstånd slutar med svagt ljus i bästa fall
Men vad vet jag..
Nu har även andra ringen o samma lykta slocknat, snyft..ingen vidare kvalitet på mina iaf.
Krille84 wrote:Sammy wrote:vad skullehända OM man löder fast ett fast det inte behövs?
Det har jag också undrat, jag kan inte ett dugg om elektronik men logiken säger mig att för mkt motstånd slutar med svagt ljus i bästa fall
Men vad vet jag..
Nu har även andra ringen o samma lykta slocknat, snyft..ingen vidare kvalitet på mina iaf.
ajdå, vart köpte du dom och hur länge har du haft dom??
9-3 AERO Maptun Steg 2
Krille84 wrote:x-tuning24.de, faktiskt du som länkade till dem en gång i tiden som väldigt billiga lyktor sammy![]()
Nämen ringarna är inte hela världen ändå, insatsen är ju fortfarande svart, och halvljuset är projektor så..it's all good
Använt i ett par veckor.
jag har faktiskt med beställt från tyska ebay, har inte hämtat ut dem än men jag är med orolig för att de pajar!
du kan inte reklamera dem? har du provat att öppna dem eller nåt?
9-3 AERO Maptun Steg 2
Har inte provat nånting ännu, har inte heller ork att hålla på med returer när de ändå var så billiga.
Kopplar ur de resterande ringarna imorgon och njuter av det andra som fortfarande fungerar
De syns ju ändå i princip bara när det är mörkt ute, och då måste man lika ha fler ljus på för att se nåt själv, som i sin tur tar fokus från ringen runt helljuset och vips så ser det inte så märkvärdigt ut längre
Men det var säkert något måndags-ex när de gick sönder så fort, stirris höll väl ett halvår?
Hans var visserligen blåa så de kanske håller bättre av någon anledning.
Kopplar ur de resterande ringarna imorgon och njuter av det andra som fortfarande fungerar
De syns ju ändå i princip bara när det är mörkt ute, och då måste man lika ha fler ljus på för att se nåt själv, som i sin tur tar fokus från ringen runt helljuset och vips så ser det inte så märkvärdigt ut längre
Men det var säkert något måndags-ex när de gick sönder så fort, stirris höll väl ett halvår?
Hans var visserligen blåa så de kanske håller bättre av någon anledning.
Sammy wrote:kan nog oxå stämma, men ta tag i det
Sagt och gjort, det visade sig bara vara en säkring som gått pga felkopplade kablar
Bakre parkeringsljuset på samma sida hade nämligen också slutat lysa
Inget fel på ringarna med andra ord *ta i trä*
Last edited by krille! on Sat Mar 18, 2006 17:55, edited 1 time in total.