fästa regskylt

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
stirrah
Klubbmedlem
Klubbmedlem

fästa regskylt

Post by stirrah »

hur har ni som bytt front gjort för att fästa regskylten? vet inte riktigt hur jag ska göra...
vad kostar det om man blir tagen av polisen för det? 500kr typ?
Mando

Post by Mando »

300 åkte jag på men jag hade en ursäkt. men jag tror att dom skulle höja böterna.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Svinto

Post by Svinto »

Om du inte vill göra hål i skylt eller stötfångare, så kan du göra som jag, köp några riktigt starka kardborr bitar, limma fast dom på stötfångaren och på baksidan av skylten.... så är det bara att stanna och plocka bort skylten när du ska åka förbi massa fartkameror :wink:
Röda bilar går snabbast!
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag fäste min med dubbelhäftande tejp som egentligen skall användas till att fästa innerbackspegeln i framrutan. Finns på Mekonomen. Fungerar skitbra.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Glennpa

Post by Glennpa »

Svinto wrote:Om du inte vill göra hål i skylt eller stötfångare, så kan du göra som jag, köp några riktigt starka kardborr bitar, limma fast dom på stötfångaren och på baksidan av skylten.... så är det bara att stanna och plocka bort skylten när du ska åka förbi massa fartkameror :wink:

Det har jag oxå sett folk som gör.
Dom där banden brukar oxå finnas i olika färger så dom knapt snys när plåten är borta. röd, gul, blå, svart mm. vet dock inte vart man kan köpa dom.
stirrah
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by stirrah »

PelleW...
blir det nån sorts märkte av tejpen tror du?
om man skulle ta bort den dvs
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

stirrah wrote:PelleW...
blir det nån sorts märkte av tejpen tror du?
om man skulle ta bort den dvs

Inte mer än att det går att polera bort. Däremot om fronten är slarvigt lackerad kan du dra med dig lacken i värsta fall.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Som Dagger sa.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
gaggeb

Post by gaggeb »

Men jag har sett folk som har "klistermärke" med regnummer fram på bilen, typ ferrari. Hur funkar det?
Tidigare bilar:
Ford Fiesta 1.1 -90
Mercedes 240D -85
BMW 525i -90
Peugeot 205 Junior -89

Nuvarande bil:
Citroen BX -92
Radeon

Post by Radeon »

gaggeb wrote:Men jag har sett folk som har "klistermärke" med regnummer fram på bilen, typ ferrari. Hur funkar det?

du får lika mycke böter som om du kör utan plåt då :)
Körde förut 306 RC Edition.
Dart

Post by Dart »

Mando wrote:300 åkte jag på men jag hade en ursäkt. men jag tror att dom skulle höja böterna.

Öhm, 400 kr är taxan för att lufsa runt utan skylt. Möjligt att du fick 100 kr rabatt för din ursäkt?
300 kr kostar det om inte skatteugglan sitter på.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Kratzer

Post by Kratzer »

PelleW wrote:Jag fäste min med dubbelhäftande tejp som egentligen skall användas till att fästa innerbackspegeln i framrutan. Finns på Mekonomen. Fungerar skitbra.

det gjorde jag med på min front på den svarta zEdition Mi16. tills dom ändå stoppade mig .. och bad mig dra väck plåten annars skulle jag få böter. för den var i fel vinkel.. så jag var ju så jävla klok o drog bort den, lacken följde ju självklart med. .. blev en omlack.

nått och tänka på...

sen att jag lå 80 i rondellen sa dom inget om... dom hade legat efter mig ett tag. men det blev inga böter
//Kratzer #938
http://www.kratzer.nu

V40 2.0T -04
Post Reply