Kabeldragning i 306 -94 (ström till steget)

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
gargamel

Post by gargamel »

varför inte bara köra en distans från dörrsidorna, så du får mer djup? tar instrumentpanelen imot eller... inte tittat så noga i en 306:a innan :oops:

annars lät de ju fräsht, tips om du har dåligt med plats o vill ha in hundar o grejer är ju att höja upp golvet och slänga in dina steg där, ev. plexi ovanför.. gör några kanter o släng in dina bas element och snygga till de hela.. hur läckert som helst o man sparar plats genom o göra så, mer eller mindre.. inte på höjden men du förstår :)

steget för framsystemet kan ju ligga där bak med för syns skull annars
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
viceman

Post by viceman »

Skulle gå att sätta 6.5" i framdörrarna, men då har jag ingenstans att ha Rockford 5.25". De spelar så himmla rent och bra, så dem vill jag ha kvar.

Problemet är ju att mellanregister saknas... vetifan vart man ska sätta 6.5" bara... de får inte plats i bakdörrarna pga. fönsterveven.
Enda stället där egentligen är plats är vid bakrutan, men då hamnar de bakom baslådan, och då tror jag inte att de kommer höras...

En ny tanke är att bygga nån form av låda och sätta på "kardantunneln" ibaksätet. Visst, kommer kanske se lite dumt ut, och det blir svårt att åka tre i baksätet, men det är väl smällar man får ta.

Eftersom man kan ställa så mkt på de olika kanalerna på hvudenheten (ex tidskomp) vill jag inte köra både bak- och framsystem på samma steg.

Kommer väl i så fall se ut ungefär såhär: (dåligt ritat)

http://s60.photobucket.com/albums/h32/vicemannen/?action=view&current=system.jpg
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Köpte DLS Reference PS6 själv, passade inte, men det är inte djupet som är problemet, så det ska bara vara att såga lite i "hålet" så ska dom gå in utan problem!

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Post Reply