Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
ZimpzN wrote:ja men vart ska man leta då? hittar inga som säljer trim. länk?
Kammar och prylar hittar du hos Kentcams eller Pipercross eller Enem.
Spjällhus finnes hos Jenvey, streetperformance har ett av deras kit som man kan köpa för runt 12k. Det är ett bra pris. Har för mig att det saknas lite delar, sen får du iofs ha en annan motorstyrning också. Megasquirt eller liknande.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
ZimpzN wrote:okej.låter bra det. turbo blir det inte för mig.
En norrman gör ett mycket stort projekt med sin banbil. Han gör i princip allt som går att göra med motorn, bl.a. borra upp den till 2.3 liter. Räknar med att få ur 230bhp.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
Om tre veckor har jag kanske en motor som behöver lite bättre sprut för att komma upp i sin fulla potential.. Kolla under säljes och Lionnes seriösa..
Utgångsbud 10'... Högkompkolvar, balanserad, vassare kam, bättre flöde
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Kolla med QEP eller Shenpar. Dom kan fixa allt du vill ha. Du säger vad du är ute efter och dom lämnar ett pris på det. Köp bara prylarna och topplocksjobb och liknande kan du likväl använda Cox, Musen eller Enem för.
QEP kan fixa en ganska bra deal med Cat cams kamaxlar, KMS spjällhus, KMS motorstyrning och Wiseco högkompskolvar.
Stakar och vevaxel kommer du inte att behöva. Stakar går att hitta till hyggliga priser men en custom vevaxel som det blir tal om kommer kostar 20+ och original har inga problem att hålla om du sätter maxvarv till 9k. (Max effektuttag vid de varvtalet lär kunna hamna runt 300 med rätt pengar)