405MI16 94 Röd {Oh yeah!} 405MI16 90 Röd {R.I.P} Men människor. Lär er att inte särskriva allt!http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
dra + från batteriet i bilen till aktiva basen istället. sladden till stereon är tunn orginal och det sitter avstörningsfilter o grejjer där som inte orkar med hur mycket som helst.
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!} 405MI16 90 Röd {R.I.P} Men människor. Lär er att inte särskriva allt!http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mysko att ens säkringen till stereon inte gått sönder. Brukar vara på 5-10A och som ex. så drar mitt lilla steg upp till 60A och normal förbrukning borde väl hamna på iaf hälften.
XzTrAz wrote:dra + från batteriet i bilen till aktiva basen istället. sladden till stereon är tunn orginal och det sitter avstörningsfilter o grejjer där som inte orkar med hur mycket som helst.
går det inte att bara sno ström från den kabeln jag har dratt till GAS ALPHAX4 steget?
XzTrAz wrote:dra + från batteriet i bilen till aktiva basen istället. sladden till stereon är tunn orginal och det sitter avstörningsfilter o grejjer där som inte orkar med hur mycket som helst.
går det inte att bara sno ström från den kabeln jag har dratt till GAS ALPHAX4 steget?
Ska inte vara några problem. Säkra av riktigt bara.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
DaDo wrote:Jag tror att PelleW syftar på strömkabeln.
jo, så långt e jag med, det jag undrade var bara om jag var tvungen att säkra av när jag snor ström från den kabeln då det finns en säkring på min bas redan, jag menar det måste ju vara samma sak som att ta ström direkt från batteriet?
Det enda GAS kan rekomendera dig att koppla från stereon till steget är RCA/högtalarkabel -> line in och +12v till remote. Inte +12v till + på steget. Då bör säkringen till stereon gå sönder så fort steget börjar bli belastat och kräva över de ~10A som stereon är avsäkrad till. Fast nu sa du ju själv att du inte kopplat + till stereon utan batteriet med säkring.
Ska du koppla 2 steg till samma kabel bör du ha model grov från batteriet bak till skuffen (givetvis avsäkrad vid batteriet). Sen en fördelare av något slag (finns på micro, biltema, mds osv) som delar upp den grova kablen till 2 mindre. Sen ska de två kablarna avsäkras för respektive steg. Ush, jag måste lära mig styckeindela texten mer. Blir bara jobbigt att läsa. :/
uhm.. jag skulle inte ens rekomendera att ta strömen via stereon.. så den manualen verkar juh lite konstig.
Du ska ha säkring fram vid batteriet anpassad efter kabeln du använder o inte fetaste säkringen du hittar bara.. sen kan du splitta med samma kabeldiameter till stegen. Eller om du ska du gå ner i dimension sissta stumpen som man ofta gör om man splittar till flera saker så måste man avsäkra varje kabelstump.
Dom säkringarna är inte för att skydda apparaterna utan för att skydda batteriet och kablarna mot kabelbrand om det blir kortis mot chassit.
då måste säkringen vara anpassad efter kabeln så inte kabeln brinner av först.
//Michael Thonfors