Multimedia installation i 407, plocka ner inredningen frågor

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
lennis_407

Multimedia installation i 407, plocka ner inredningen frågor

Post by lennis_407 »

Hej, ny på forumet och detta e min första tråd så ursäktar ifall jag skulle missat ngn regel eller så.

Min bror har precis köpt en 407sw och det e tänk så att jag ska slänga in en skärm och DVD i den.

Frågor:
Har hört att blaupunktsteron har 2 aux ingångar, hur vet jag om han har blaupunktstereon eller clarionen?

Han har stora JBL stereon med cd växlare, kan jag då använda aux 1 till ljudinggång? Vilka pinnar är det då?

Hur sitter fläktportarna i mitten? Är det bara att bända loss dem lite försiktigt som med gallret ovanför?
Längre fram mot rutan är det ytterligare ett fläktgaller som i manualen står ngt i stil med avfrostningsluft utsläpp. Hur och vad används den till?

Mvh Lennis.
krille!

Re: Multimedia installation i 407, plocka ner inredningen fr

Post by krille! »

lennis_407 wrote:Längre fram mot rutan är det ytterligare ett fläktgaller som i manualen står ngt i stil med avfrostningsluft utsläpp. Hur och vad används den till?

Det där låter ju som utblåsen som värmer upp vindrutan för att motverka imma och frost.
lennis_407

Re: Multimedia installation i 407, plocka ner inredningen fr

Post by lennis_407 »

Krille84 wrote:
lennis_407 wrote:Längre fram mot rutan är det ytterligare ett fläktgaller som i manualen står ngt i stil med avfrostningsluft utsläpp. Hur och vad används den till?

Det där låter ju som utblåsen som värmer upp vindrutan för att motverka imma och frost.

Hehe jo,, men det märkliga är att det finns "vanliga" fläktutgångar precis framme vid rutan och de har ju också den funktionen.

Mvh LEnnis
9070

Låter intressenat...

Post by 9070 »

Tja.

Är MYCKET intresserad av hur bygget går. Vore kul om du kunde dokumentera med bilder hur du går till väga. Har själv planer på att koppla in massa grejer i framtiden men då jag är osäker på hur jag skall gå till väga så vore det bra att ha dig som "lärare".

Hoppas att det går bra och kom gärna med tips/info om vad du har gjort.

Lycka till
Snelleman

Post by Snelleman »

Är det inte 407 som har auxingångar i handsfacket? Eller är det 607? Osäker.. men kolla! :)
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
9070

Hur går det?

Post by 9070 »

Har inte kommit någon info på ett tag. Hur går det med bygget?

Själv har jag en fråga angående stereon på 407SW. Om man vill ta bort den, hur skall man kunna behålla funktions knapparna som sitter till vänster? Där det står (TRIP, AUDIO, CLIM, DARK m m)

Tacksam för ett svar
JalleS

Post by JalleS »

snelleman wrote:Är det inte 407 som har auxingångar i handsfacket? Eller är det 607? Osäker.. men kolla! :)

Det är förberett för att enkelt kunna dra igenom kablage men det fanns då i alla fall inget fördraget i min 407sw

--Jalle
Post Reply