Ny stereo
Ny stereo
Är på väg att byta stereo i min 406 kombi-03, men har en del frågetecken att räta ut...
Hur snyggt blir det när man tar bort orginalstereon för att sätta dit en ny? Att det finns en adapter att trycka dit för att fylla upp hålet, det vet jag, men hur snyggt blir det?
Skulle vilja behålla orginal cd-växlaren...möjligt?
Bas-lösning för bagagen (kombi)?...hund och barnvagn tar plats. Hur stora högtalare får man plats med i d-stolpen? (ja jag vet, det beror på hur mycket man spacklar. men utan alltför stor ombyggnad, menar jag)
Hur snyggt blir det när man tar bort orginalstereon för att sätta dit en ny? Att det finns en adapter att trycka dit för att fylla upp hålet, det vet jag, men hur snyggt blir det?
Skulle vilja behålla orginal cd-växlaren...möjligt?
Bas-lösning för bagagen (kombi)?...hund och barnvagn tar plats. Hur stora högtalare får man plats med i d-stolpen? (ja jag vet, det beror på hur mycket man spacklar. men utan alltför stor ombyggnad, menar jag)
jag köpte till min bil, en 02... det blev faktiskt bra... dock så har jag så mycket kablar bakom så att jag har problem att få ner stereon i botten (DVD-spelare med 6.1 dolby surround,)
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Nu har jag varit i kontakt med MDS som i sin tur varit i kontakt med Clarion...det finns ingen stereo (åtminstone inte Clarion) som passar med cd-växlaren i Peugeot, trots att det är en Clarion växlare.
Detta beror på att Peugeot beställde special-kontaktdon till orginal monterade växlare, enligt Clarion.
Det låter iofs konstigt, det innebär ju att man inte kan uppgradera sin anläggning utan att byta allt.
Är det någon som provat och lyckats koppla in orginal växlare med en ny stereo? Vore kul att kunna använda den när den ändå finns där.
Baslåda i reservhjulsbaljan, nån som har tips på hur man kan gå tillväga?
Detta beror på att Peugeot beställde special-kontaktdon till orginal monterade växlare, enligt Clarion.
Det låter iofs konstigt, det innebär ju att man inte kan uppgradera sin anläggning utan att byta allt.
Är det någon som provat och lyckats koppla in orginal växlare med en ny stereo? Vore kul att kunna använda den när den ändå finns där.
-
oscar.akesson
Gurraj wrote:Nu har jag varit i kontakt med MDS som i sin tur varit i kontakt med Clarion...det finns ingen stereo (åtminstone inte Clarion) som passar med cd-växlaren i Peugeot, trots att det är en Clarion växlare.
Jag köpten en beg. baslåda som var färdig för att passa i res.hjulet.
Det blir inte över fett med bas men ett bra komplement
Jag tror att det var från Pioneer
-
oscar.akesson
snelleman wrote:Den pioneer basen e för jäävla skön! Låter kanon.
Tyvärr slutade dom tillverka den
Hittar du nån som har dem kvar på lager så boka en åt mig med!
Jag vet, kanske det finns något beg.
Denna kanske?
http://www.blocket.se/vi/7957567.htm?ca=23_13_s
den finns även här
http://www.pioneer.se/se/product_detail ... _id=25-130
-
oscar.akesson
snelleman wrote:KÖP INTE DEN!
Det är den värsta skiten dom gjort..
Har lyssnat på den och den levererar kass..
dessutom är den otymplig och svårmonterad...
Det är din dag idag
Titta vad jag hitta till salu!
http://www.webcar2000.com/countries/swe ... rid=113571
snelleman wrote:åså har ju inte jag nån reservbalja för tillfället =)
Och det suger.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
oscar.akesson
Gurraj wrote:Nu har jag varit i kontakt med MDS som i sin tur varit i kontakt med Clarion...det finns ingen stereo (åtminstone inte Clarion) som passar med cd-växlaren i Peugeot, trots att det är en Clarion växlare.
Det är din dag idag
Titta vad jag hitta till salu!
http://www.webcar2000.com/countries/swe ... rid=113571