KeLi wrote:Om det gäller höger drivknut så skulle jag köpa komplett på mekonomen, finns ju risk att hjullagret som sitter mitt på axeln är dåligt också.
varför byta lagret om det nu är helt?
och om det skulle bytas skulle jag köpt lagret på peugeot lr nåt sedan drivknuten på biltema.
och ja biltemas knutar håller.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
KeLi wrote:Om det gäller höger drivknut så skulle jag köpa komplett på mekonomen, finns ju risk att hjullagret som sitter mitt på axeln är dåligt också.
varför byta lagret om det nu är helt? och om det skulle bytas skulle jag köpt lagret på peugeot lr nåt sedan drivknuten på biltema.
och ja biltemas knutar håller.
Kanon, tackar. Då blir det nog BT:s drivknutar. Ska kolla det där med lagret också.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
el cacique wrote:Har för mig att vi hade en tråd angående detta för ett tag sen, men kan inte hitta på den sökfunktionen?!
Alltså: Någon som testat drivknutar från Biltema till 205 GTI? Min är en 205 Mi16, pallar BT:s knutar påfrestningarna
Mekonomen tar 1427 spänn st, BT tar 498 kr man får nästan 3 st för samma pris. Så frågan kommer till kvaliteten
mvh
Mekonomen är sjuka med sina priser.
Jag gav 1300.- för en komplett bytesaxel hos widik.se
Vet också några som kör biltemaknutar, ingen som haft problem. Själv tycker jag iofs damasken känns lite klenare och tunnare än original.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
el cacique wrote:Har för mig att vi hade en tråd angående detta för ett tag sen, men kan inte hitta på den sökfunktionen?!
Alltså: Någon som testat drivknutar från Biltema till 205 GTI? Min är en 205 Mi16, pallar BT:s knutar påfrestningarna
Mekonomen tar 1427 spänn st, BT tar 498 kr man får nästan 3 st för samma pris. Så frågan kommer till kvaliteten
mvh
Mekonomen är sjuka med sina priser. Jag gav 1300.- för en komplett bytesaxel hos widik.se Vet också några som kör biltemaknutar, ingen som haft problem. Själv tycker jag iofs damasken känns lite klenare och tunnare än original.
Har Spidandamasker som jag tänkte använda istället. Både knut och axel visade sig vara slitna. Polaren och jag lyfte bilen med motorn igång med ettans växel i. Höger drivaxel var helt skev och glappade upp och ner i knuten, inte undra på att det vibrerar i vxlspaksknoppen när man kör. Iofs mest på ettan och tvåan. Vi smäller på ett grupp N fäste till lådan nu till helgen när vi ändå är igång. Har redan satt dit ett grpN fäste, ett undre till motorn. Blev tajt som bara den, men hela bilen vibrerar som Blir nog en del vibrationer till nu med det nya fästet.
Sjysst att veta att BT:s drivaxlar håller måttet, kanon
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*