oljelekage 205mi16

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Sliced

Post by Sliced »

erkenvik wrote:ett nytt problem startade bilen idag körde 100meter sen bara dog den och vill inte starta?? nån som vet?

Felet var ju ett spökfel som ingen av oss hört om tidigare.. klart vi är nyfikna.

Är tändstiften blöta? I så fall fallerar tändningen eller nån givare så att den får för mycket soppa.. Surrar bensinpumpen? Om inte så kolla kabeln på ovansidan av växellådan..
erkenvik

Post by erkenvik »

problemet va tändmodulen! glapp! fixat allt funkar igen!!
erkenvik

Post by erkenvik »

felet med lådan så här efteråt tror jag va att jag har mi16 lådan och hastighetsmätar huset från 1.6 tror att de huset är lite kortare därför höll inte boxen tät!
Sliced

Post by Sliced »

Samma hus.. Men det kan ju vara otätt monterat, sånt händer
erkenvik

Post by erkenvik »

otät monterat är de inte! felet va att axeln inte går in så långt att packboxen går över upphöjningen! å jag den e så långt in de går! så om axlarna och hastighuset e samma på mi16 å 1.6gti va e då felet? lagret i motorfästet e så långt fram som de ska! men axeln når inte in?? så nått e de som inte stämmer men jag kör ju bilen dagligen nu för den håller ju tät med lagningen! men ni som kan va e felet om allt e samma?? jag har mi16 motor låda axlar från 1.6gti och hastig hus?? nån som har samma och de funkar med orginalpackbox??
Post Reply