205 Startmotorn död
205 Startmotorn död
En kille skrev tidigare på forumet:
"Allt fungerar fint i batteriet... får ström till allt... alla lampor lyser som de ska osv... men när man vrider till startmotorn så slocknar allt... utom klockan som lyser starkare."
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=31718
Men killen med problemet sålde bilen, så lösningen är tyvärr okänd. Såvida inte lösningen var att sälja bilen...
Jag har precis samma problem. Bilen går, alltså när jag rullat igång den, batteriet funkar etc, men när jag vrider om nyckeln slocknar allt, utom klockan som lyser starkare. Detta hände helt plötsligt, utan tidigare glapp eller någon som helst annan förvarning. (Elsystemet har glappat en del, men inte just startmotorn.)
Jag har kollat jordkabeln mellan chassi och motor/växellåda (lossat och smort in). Och kopplingen vid startmotorn. Och dosan med matarkabeln vid kylaren. Rent och fint och insmort alltsammans. Men det funkar ändå inte.
Någon som har en jätteenkel lösning på problemet? Säg bara inte att det är startmotorn...
"Allt fungerar fint i batteriet... får ström till allt... alla lampor lyser som de ska osv... men när man vrider till startmotorn så slocknar allt... utom klockan som lyser starkare."
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=31718
Men killen med problemet sålde bilen, så lösningen är tyvärr okänd. Såvida inte lösningen var att sälja bilen...
Jag har precis samma problem. Bilen går, alltså när jag rullat igång den, batteriet funkar etc, men när jag vrider om nyckeln slocknar allt, utom klockan som lyser starkare. Detta hände helt plötsligt, utan tidigare glapp eller någon som helst annan förvarning. (Elsystemet har glappat en del, men inte just startmotorn.)
Jag har kollat jordkabeln mellan chassi och motor/växellåda (lossat och smort in). Och kopplingen vid startmotorn. Och dosan med matarkabeln vid kylaren. Rent och fint och insmort alltsammans. Men det funkar ändå inte.
Någon som har en jätteenkel lösning på problemet? Säg bara inte att det är startmotorn...
- ShiloSharp
- danielr112
LillENOK wrote:hehe, kul att det funka. nja se till att använda den flitigt så ska det förhoppningsvis funka länge till
ja, sluta rulla igång bilen så blir det nog bra
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
fick byta min, inte kul... så in i helvetes trångt att jag till slut skruvade av hela fronten, kylare o fläcktpacket och allt... orkade inte trängas med en kylare och riskera att paja den. 
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
ja men den siste skruven sitter långt så in i från H-vete, jag med mina feta labbar kommer inte i närheten, lovar, försökte...
sen de behöver inte kosta mer än några hundralappar, begagnat is the shit
sen de behöver inte kosta mer än några hundralappar, begagnat is the shit
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>