hur montera sportluftf. på 205 junior
-
charlie16vsson
hur montera sportluftf. på 205 junior
nån som känner till nån i stockholmstrakten som gör detta.
Ser ju hur knepigt ut som helst med orginalburken bakom/över motorn
+ diverse slangar till burken. Till GTI ser det mkt lättare ut, men min vanliga standardmotor ser väldigt "fransk" ut :/
Nån som gjort detta på en TU3-motor (KDC) ??
Ser ju hur knepigt ut som helst med orginalburken bakom/över motorn
+ diverse slangar till burken. Till GTI ser det mkt lättare ut, men min vanliga standardmotor ser väldigt "fransk" ut :/
Nån som gjort detta på en TU3-motor (KDC) ??
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
charlie16vsson
-
charlie16vsson
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Det borde väl gå att såga av röret som kommer ut från burken och går fram till fronten, sen bara klämma filtret över.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
charlie16vsson
tack för tipset, och jag skulle gjort det om det inte var för alla div. mystiska slangar som gåt till/från luftburken.
Var inne på peugeot och pratade med verkstaden och inte ens dom visste vad slangarna var till för (men de gissade på avgasrening osv osv)
Dom kliade sig lika mkt i huvudet som jag gör, men på något sätt SKA det gå att byta till ett sportluftfilter, vet bara inte hur...
Var inne på peugeot och pratade med verkstaden och inte ens dom visste vad slangarna var till för (men de gissade på avgasrening osv osv)
Dom kliade sig lika mkt i huvudet som jag gör, men på något sätt SKA det gå att byta till ett sportluftfilter, vet bara inte hur...
Ta bort luftfiltret som sitter i burken och kasta locket, häng sedan fast
nya filtret där locket var fastsatt under vevhusventilationen eller vad den nu kallas den svarta lite avlånga plastgrunkan som täcker förgasaren o luftburken,kanske måste skarva med en liten rörstump.
Tror din motor ser ut ungefär så här.

nya filtret där locket var fastsatt under vevhusventilationen eller vad den nu kallas den svarta lite avlånga plastgrunkan som täcker förgasaren o luftburken,kanske måste skarva med en liten rörstump.
Tror din motor ser ut ungefär så här.
205 GTI-86 som blöder i toppen
Där jag menade var ungefär mellan batteriet och tändspolen.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
-
charlie16vsson
Forsén & Dagger ...
Tusen tack för hjälpen, nu vet jag ungefär hur jag ska gå vidare.
Det får iaf bli någon rörförlängning till sidan av motorrummet, ev. främre delen där inluften är som kallast.
Mkt tacksam för bilderna som kom just när jag tänkte fota min egen motor, och svar ja Forsén...samma motor som jag har ..
Tusen tack för hjälpen, nu vet jag ungefär hur jag ska gå vidare.
Det får iaf bli någon rörförlängning till sidan av motorrummet, ev. främre delen där inluften är som kallast.
Mkt tacksam för bilderna som kom just när jag tänkte fota min egen motor, och svar ja Forsén...samma motor som jag har ..