Byte Av Orginal Stereo, HJÄLP?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
MozZe

Byte Av Orginal Stereo, HJÄLP?

Post by MozZe »

Hejsan!
Är ny här, och har letat bland gamla trådar, men det finns ju en heltidsanställning för att gå igenom allt ni har skrivit tidigare. Så jag tänkte att jag skulle starta en ny så jag även kunde få svar på mina specifika frågor.

Så, köpte mig en Peugeot 206 GTI -01 i söndags. O det första som ska väck är ju naturligtvis stereon. Men när jag satte i min Panasonic 8300 (tror jag) och höjde basen så dog den, så jag sänkte basen och testa att höja volymen, då dog den igen.
Det räckte alltså med att man tryckte på "power-knappen" så startade den igen.
Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Sen såg jag att det inte var samma antennkontakt så där får jag väl köpa mig en adapter.

Sen undrar jag också, VART o HUR drar man inte ström från batteriet. Ska slänga i en baslåda i skuffen.

Uppskattar relativt snabba svar :)
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Flytta till ICE någon?

Dör den när du höjer har du antagligen kopplat tändningsströmmen till konstantströmmen. Min gjorde likadant men det räcker att byta plats på de två så löser det sig.

Ström från batteriet drar du igenom här. Ta bort eller gör ett hål i plastknoppen som sticker ut:

Image
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
MozZe

Post by MozZe »

Hm, nu hänger jag inte riktigt med. Byta plats på dem 2, hur vet jag vilken som e vilken o vart hittar jag dem?

Menar du att jag måste dra in en helt ny sladd?

**Edit**
Jag e ny pegga ägare, och nybörjare inom allt som har med styling o kabeldragning. Så bli inte trött på mig när jag ber om självklara saker :?
**Edit**
Snelleman

Post by Snelleman »

Bakom stereon ska du byta plats på gul å röd kabel i kontakten.

Sen måste du dra ny kabel direkt från batteriet till din baslåda.

Dimensionera kabeln efter effekt på slutsteget..

mvh
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
MozZe

Post by MozZe »

Hur gör man med jorden som ska sitta på steget? Vart ska man fästa det ? och hur ska man fästa det?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

MozZe wrote:Hur gör man med jorden som ska sitta på steget? Vart ska man fästa det ? och hur ska man fästa det?

Du kan skruva fast det i en av bultarna som håller ryggsödet på plats. Slipa lite så att du får bra kontakt.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
MozZe

Post by MozZe »

Har gjort allt ni har sagt och jag BUGAR OCH BOCKAR för all hjälp!
Utan er hade jag inte klarat av det alls :(

Så nu e det dax för bygge av låda till basen ist, steget får inte plats i bagaget, så jag har fått ta väck hatthyllan :(
NY tråd om det! :)
Post Reply