Huvscoope på 206?
Huvscoope på 206?
Någon som vet vad det e till för?
Har starka funderingar på att ta väck den fula svarta plasten och bara ha nät, ev. lacka det svara senare tillsammans med lister o så till silverlack..
Men, om man nu tar väck själva scoopen, vad mister man då för funktion med det?
Har starka funderingar på att ta väck den fula svarta plasten och bara ha nät, ev. lacka det svara senare tillsammans med lister o så till silverlack..
Men, om man nu tar väck själva scoopen, vad mister man då för funktion med det?
- BANZAI3030
Tar inte 206an in luften som ska till kupén via dom luftintagen, eller är det nåt jag drömt nu igen? 
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Det tar luft till ventilationen i kupén.
Alunät är snyggare än den svarta plasten ja.
Alunät är snyggare än den svarta plasten ja.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
- ShiloSharp
Nej jag har tyvärr inget annat bling bling... det kommer på kjolpaket och sånt sen..... o fälgarna får jag troligtvis imorrn
Så själva scoopen e alltså bara för syns skull.. MAO, man förlorar inget på att ta väck själva scoopen o bara ha nät?
Sen undrar jag också vilket lim ska jag använda, för att jag ev. vill ta väck det när jag har lackerat scoopen o självklart inte förstöra lacken.
Så själva scoopen e alltså bara för syns skull.. MAO, man förlorar inget på att ta väck själva scoopen o bara ha nät?
Sen undrar jag också vilket lim ska jag använda, för att jag ev. vill ta väck det när jag har lackerat scoopen o självklart inte förstöra lacken.
Logiskt sett borde du förlora effektivitet i ACn. Det finns rätt så tuffa scoop annars att köpa, lacka och lägga nät under. Jag funderar själv på ecosse's snygga scoop http://www.ecosse-peugeot.co.uk/products.asp?app=206&category=Bonnets/Accessories
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Nej det tror faktiskt inte jag, men om man jämnför med dem stylingscoopen på den sidan så borde man tapper mer. Ingen av dem är lika stora som hålen, MAO så täpper du till ca 50% av hålet med att sätta på en sån... Logiskt sett så trycks inte luften in till ACn, utan den suger ju faktiskt in luft utifrån. Så logiskt sett så borde man tappa mer effekt på ACn med ett sånt stylingcoope mot att ta väck det som finns och bara ha hål där ist 
den lilla vinklen som finns på orginalscoopet gör nog inte jättemycket effekt direkt, oroa dig inte för att ta bort det...
finns olika monteringslim o använda, håll dig borta från biltemas bara, allt jag satte med de blev skit...
finns olika monteringslim o använda, håll dig borta från biltemas bara, allt jag satte med de blev skit...
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Haha, nej... jag tänkte sträcka mig så långt att gå till Claes Ohlsson
skämt o sidor, spelar ingen roll hur det blir, bara det sitter fast.. ingen ska glotta i min motorhuv ändå... bortsätt från den som ev. kan hjälpa mig sen med luftfiltret
Så, vad är det för lim man ska ha? Vill ha ett lim som går att ta väck när man vill... utan att förstöra plåten!
skämt o sidor, spelar ingen roll hur det blir, bara det sitter fast.. ingen ska glotta i min motorhuv ändå... bortsätt från den som ev. kan hjälpa mig sen med luftfiltret
Så, vad är det för lim man ska ha? Vill ha ett lim som går att ta väck när man vill... utan att förstöra plåten!
MozZe wrote:Haha, nej... jag tänkte sträcka mig så långt att gå till Claes Ohlsson
Lim finns där dom säljer spoiler nät... typ Realcar, Micro, MH Styling. en kladdig svart surja...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Köp nät som ungarna brukar ha till sina moppar, perfekt storlek för just dom luftintagen
kolla på www.scootech.nu
är ju inte så billigt om man jämnför med biltema:
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=93213
dessutom behöver jag inte betala frakt från biltema :/
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=93213
dessutom behöver jag inte betala frakt från biltema :/