svårstartad 205 gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
hoken78

svårstartad 205 gti

Post by hoken78 »

hej,, har lite problem med min gammla 205 gti-89 kör jag varje dag så är det inget problem,, men skulle den stå mer än 15 timmar så blir det vajsing, skall tillägga att det har hänt att han stått i två dagar å han startar utan problemmen för det mesta kronglar det efter så lång tid=/,, då har soppan runnit tibax hela vägen till tanken verkar det som,, kan mala å mala utan att han änns hostar till,, men efter ca 1 minuts malning så brummar han igång å går som vanligt som ett spjut,, någon som har nått förslag på vad som kan va galet,, är det backventilen i pumpen som är kass,, har ju ingen lust att kassta ut dom där 2500 kr den nya pumpen skulle kosta,, så har du nått tips,, skriv??
SirAgi

Post by SirAgi »

Jag har samma problem med min 309GR-Inj från 87. Ibland (ytterst sällan) startar den med ett rytande och är alive and kicking. Vanligare är att den behöver snurra runt rätt länge för att sedan starta motvilligt och under protester.
Det känns som den går lite ojämt. Drar man på så börjar den hugga lite vid 4500 varv eller så.

Någon som har en bra lösning???
När den går, då går den fort
Post Reply