När det är riktig rejs så matar jag alltid gas automatiskt till jag har 1.2bar laddtryck (styrs av en tryck kontakt som stänger av gasen vid 1.2bar, om jag vill ha gas efter det så måste jag trycka på en knapp) . Jag skjuter 55hp gasen+bränslet före spjället som vanligt då existerar inte turbolagg nått mer
En mi16 snurrar kanske lämnar max en 65hk vid 3000rpm och skjuter du då gas vilken är momentan = ger samma hk oberoende av varv så blir avgasmängden som om motorn skulle varva ca 5500rpm.
För om man vill ha ett agg som både spoolar bra och lämnar högeffekt så blir det lite problematiskt och personligen så gillar jag inte agg med för små turbinhjul ... blir så elakt mottryck, då är det svårt att åka med motorer som lämnar riktigt bra VE värden med turbo.
Personligen så skulle jag gärna ha en 70mm exducer på turbinen på en 2l motor.
Med ett riktigt fint grenrör och en bra turbo så kan man nog nästan nå värden som ger 1bar mottryck vid 2bar överladd, men man får tänka 2 ggr innan man bygger grenröret så att man verkligen kommer att få snurr på turbon.
En normal typ t3/t4 hybrid kan jag tänka mig har en 3-4bar mottryck vid 2bar överladd.
Hur detta blir i praktiken förstår ni säkert ... vilken motor som kommer att ha bäst fyllnadsgrad mm och vilken motor man kan åka lite argare kammar som har lite mer överlapp det säger sig väl självt.
Men laddtryck vid 2000-3000 rpm är bara att glömma men ett sådant system om man inte skjutergas, men höga cylindertryck vid låga varv är något som brukara vara riktigt elakt för prylarna.
Personligen så försöker jag alltid hålla mig på 4500rpm + när det spolas gas och/eller fullt ladd.