306 gti, lacken släpper?
306 gti, lacken släpper?
hej!
När jag köpte min pegga så såg jag att lacken hade släppt på ett par små ställen.
Nu är jag bara orolig om det kommer börja släppa överallt. Har upptäckt i efterhand att hela bilen är omlackat. Kan det vara dåligt gjort? kan lacken släppa med tiden? Till vintern när den blir utsatt för kassa väderförhållanden?
Finns de nå vax/medel som man kan gnida in lacken i så det inte släpper?
Tacksam för många svar.
När jag köpte min pegga så såg jag att lacken hade släppt på ett par små ställen.
Nu är jag bara orolig om det kommer börja släppa överallt. Har upptäckt i efterhand att hela bilen är omlackat. Kan det vara dåligt gjort? kan lacken släppa med tiden? Till vintern när den blir utsatt för kassa väderförhållanden?
Finns de nå vax/medel som man kan gnida in lacken i så det inte släpper?
Tacksam för många svar.
Finns inget du kan göra i efterhand om underarbetet på lacken är kass.
Sorry
Jo förresten, undvik högtryckstvätt
Hade en dålig klarlack på min huv, blåste på med högtryck och en flaga på 1 kvadratmeter lossnade, jättesnyggt blev det. *not*
Sorry
Jo förresten, undvik högtryckstvätt
Hade en dålig klarlack på min huv, blåste på med högtryck och en flaga på 1 kvadratmeter lossnade, jättesnyggt blev det. *not*
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mafghan wrote:shit, f*n också!
Men hur mycket kostar det att få hela bilen omlackad om det skulle vara så? 10 000?
Det räcker inte, över 15 får du räkna med om du inte har bra kontakter.
Mafghan wrote:Shiiiiit!
Men hur gör de då? skrapar de bort all gammal lack? Och lackar från grunden? Eller kör de på den gamla lacken med risk för att allt släpper?
Eftersom du har problem med lacksläpp måste dom ju slipa ner den helt och hållet, lär kosta en del extra säkert. Lackar dom ovanpå kommer problemet bara bli värre.
Snackade med en billackerare igår... om att lacka om hela bilen skulle få lägga mellan 10 och 15 svarta pengar... då skulle jag få skruva av allt själv... så de e inte billigt... bör då tilläggas att det inte va någon speciallack då utan bara vanlig svart metallic...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- Fredrik Pettersson
Vaddå? Kan väl inte vara lacksläpp på varenda bit på bilen?
Lite lack (galv) släpp får man räkna med på en gammal bil.
Speciellt huvar och bakluckor, "läs min bil" Även runt skärmkanter av stenskott och dyligt.
Det kan du aldrig komma ifrån om du använder bilen.
Även om det inte hade vart omlackat hade det säket blivit iaf.
Bara att lacka om det som är dåligt och se glad ut.
Bättre är inte bilarna. . (oavsett märke)
Speciellt huvar och bakluckor, "läs min bil" Även runt skärmkanter av stenskott och dyligt.
Grabbar med smak, kör bil med flak!
- Mozzarella
Fredrik Pettersson wrote:Vaddå? Kan väl inte vara lacksläpp på varenda bit på bilen?
Fy f*n vad bra det känns nu Fredrik! Tack för ditt inlägg=) Det är ju precis det som har hänt, det är bara nån liten fläck av stenskott. Bara jag som är paranoid, har ju precis köpt bilen och allt.
Everything is gonna be alright, everything is gonna be ok...
har också lite lack släpp i skärmkanterna efter stensprut och sånt när man kört på grusvägar. Å
k ner till lackeraren å låt dem blanda lite lack på sprayburk så kan du snygga till det lite å gö så att det inte blir värre iaf.
k ner till lackeraren å låt dem blanda lite lack på sprayburk så kan du snygga till det lite å gö så att det inte blir värre iaf.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld
Luuk wrote:Snackade med en billackerare igår... om att lacka om hela bilen skulle få lägga mellan 10 och 15 svarta pengar... då skulle jag få skruva av allt själv... så de e inte billigt... bör då tilläggas att det inte va någon speciallack då utan bara vanlig svart metallic...
slipar du själv och kommer in med bilen preppad o färdig för lack så tar farsan typ 4-5000 för att bara spruta färg. Men lämnar inga garantier då han inte gjort underarbetet själv. + att du får räkna med 5-6 ev damloppor spridda över bilen
9-3 AERO Maptun Steg 2