lager bak
jaggaxjr wrote:Hjullagersats bak med skivbroms utan abs 89-93 921kr
Vilket väl understryker följande :
IvarS wrote:Det går inte att byta lagret utan att byta hela navet. Inte speciellt svårt men nya nav är dyra
Troligen nav för det priset.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Det verkar vara samma nav bak även på vissa bilar med trumbromsar.
Våran ZX(cittra syster till 306...) 1.8i Break har trummor bak men med NAV som på de bilar som har skivor bak. Man lossar alltså trumman precis som en bromsskiva, 2 skruv bara. Inget kletande med hjullagren när man skall in å fixa med bromsarna
.
Våran ZX(cittra syster till 306...) 1.8i Break har trummor bak men med NAV som på de bilar som har skivor bak. Man lossar alltså trumman precis som en bromsskiva, 2 skruv bara. Inget kletande med hjullagren när man skall in å fixa med bromsarna
Hans Hellström
verkar ju inte som dom har Peugeot delar http://www.autofrance.se/ om du inte menar att du köpte citranav
jaggaxjr wrote:verkar ju inte som dom har Peugeot delar http://www.autofrance.se/ om du inte menar att du köpte citranav
Jodå, ring o snacka med gubben så ska du få se
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
jaggaxjr wrote:nu sitter jag med nytt nav i handen det gamla är borta även den inre lagerbanan är borta nu är det ju så att det finns en ny inre lagerbana med det nya är det nån som vet om jag kan plocka ur den ur det nya navet och knacka på det eller har ni nån annan ide hur man går till väga
mvh
Hans Hellström
jaggaxjr wrote:nu sitter jag med nytt nav i handen det gamla är borta även den inre lagerbanan är borta nu är det ju så att det finns en ny inre lagerbana med det nya är det nån som vet om jag kan plocka ur den ur det nya navet och knacka på det eller har ni nån annan ide hur man går till väga
mvh
Du ska inte dela lagret, utan pressa på det som det är.
Jag har väl iofs bankat på ett o annat lager också och det verkar hålla men jag misstänker att det inte är rekommenderat!
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
-
bengan borås
mvh
Jag tror du skall kyla tappen(då drar den ihop sig),och värma lagret(försiktigt i ex.vis ugnen,då expanderar det),men ta det försiktigt du får bara en chans. Kolla med ngn om detta kan funka(jag satte i nytt styrlager på min mc på det viset)
det är så att det är ett helt nav och i navet finns lösa kulor och 2 lagerbanor en inre och en yttre på det gamla navet var dom 2 banorna lösa det är dom säkert här med så det är förmodligen bara att ta bort den inra banan från navet och pressa eller knacka på axeln den yttre har en större innerdiameter so den glider lätt på det är bara den inre banan som är tajt