ET phone home vet jag vad det betyder men inte när det gäller fälgar.
ET18 ska det vara på 405 men nu är det så att jag har kanske en uppsättning 18" Bild Bultcirkeln stämmer men ET är 30.
Han som säljer dem (som jag känner rätt väl) hävdar att det är bolt-on.
Benjamin wrote:ET phone home vet jag vad det betyder men inte när det gäller fälgar.
ET18 ska det vara på 405 men nu är det så att jag har kanske en uppsättning 18" Bild Bultcirkeln stämmer men ET är 30. Han som säljer dem (som jag känner rätt väl) hävdar att det är bolt-on.
What gives?
att de hamnar 12mm längre ut än de med et18
det är ett mått på hur långt ifrån mitten av fälgen kanten som man sätter mot navet på bilen är
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
vad heter det när fälgarna kommer längre ut istället för längre in ? alltså istället för längre in som t.ex (ET30) vad heter det då om dem kommer längre ut?
OBS! kom inte med nått så dumt som att det heter breddning vet att det är en del som gillar att driva med folk här .
205 Gti Projektet har dragit igång igen;) Ford Transit Husbil Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/ Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld Peugeot 205 Gti ----> Såld Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l Medlemsnummer 1445
Real_Performance wrote:vad heter det när fälgarna kommer längre ut istället för längre in ? alltså istället för längre in som t.ex (ET30) vad heter det då om dem kommer längre ut?
OBS! kom inte med nått så dumt som att det heter breddning vet att det är en del som gillar att driva med folk här .
Spårviddsökning kanske...
-/ShiloSharp
Kör Citroen Berlingo Family 1,6 -05
205 -93<i> skrotad</i>
Benjamin wrote:Så jag behöver 12mm spacers med andra ord för att ovanstående fälgar ska passa.
Vem var det som gjorde spacers nu igen?
Är väl inte säkert du behöver spacers. ET på 405 Mi16 originalfälgarna är 29 så där felar det bara 1mm. Isåfall hänger det bara på hur mycket bredare din nya fälg är. Originalet är 6".
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
10mm åt varje håll då, den KAN gå om du har tur, alternativt med bara små tunna universalspacers.
Audi har för övrigt mindre centrumhål, men om det är en universalfälg är nog hålet större och så sitter det en plastring i hålet för att kompensera.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Audi har för övrigt mindre centrumhål, men om det är en universalfälg är nog hålet större och så sitter det en plastring i hålet för att kompensera.
Vad kallas infon ang centrumhålet ? ET och bultcirkeln är ju bra att veta, men även centrumhålet..
Är själv på g att skaffa större fälgar till min 306GTI.. Men vet inte vilka som passar eller inte.. Tror jag ska ha 4x108 et20 men sen vettofan`?
Real_Performance wrote:vad heter det när fälgarna kommer längre ut istället för längre in ? alltså istället för längre in som t.ex (ET30) vad heter det då om dem kommer längre ut?
Spårviddsökning kanske...
TACK
205 Gti Projektet har dragit igång igen;) Ford Transit Husbil Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/ Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld Peugeot 205 Gti ----> Såld Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l Medlemsnummer 1445