Basrör till min 206RC

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
penix

Basrör till min 206RC

Post by penix »

hej, jag har tänkt att köpa en sådan här: http://www.mds.se/?artnr=50402 och koppla in i min orginat stereo i min RC.

hur gör man det, är det lätt? passar den till orginalstereon utan att behöva koppla ur de andra högtalarna osv?.

Och hur tror ni ljudet blir?

tack på förhand!
dado

Re: Basrör till min 206RC

Post by dado »

Är det aktiv bas du vill ha köp nån av desssa istället: DLS ASB 310 och DLS ASB 30

Kan köpas hos bla http://www.slsaudio.se/
penix

Post by penix »

någon måsste väl veta?
MozZe

Post by MozZe »

jag har ingen erfarenhet av ett basrör.. misstänker skarpt att man inte får ut samma prestanda ur dem som en aktiv låda.
Vilket jag också rekommendera den lata/oerfarna. Då du slipper meka med slutsteg o sånt. tror knappast att du klarar av att driva ett basrör med orginalstereon, den e bara gjord för orginalljudet.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Lådan är aktiv så den kommer inte att drivas med den inbyggda stärkaren i huvudenheten.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
gargamel

Post by gargamel »

PelleW wrote:Lådan är aktiv så den kommer inte att drivas med den inbyggda stärkaren i huvudenheten.

vissa är för lata för att läsa, jag inklusive ibland. :)
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
penix

Post by penix »

okej?.. men hur ska man koppla in den då? ingen som har gjort nått liknande? :?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

penix wrote:okej?.. men hur ska man koppla in den då? ingen som har gjort nått liknande? :?

Dra högtalarkabel från stereon till basen. Dra en strömkabel från batteriet till densamme. Dra en jordkabel från basen och skruva fast den i fästet till baksätet eller liknande. Tadaa!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
MozZe

Post by MozZe »

gargamel wrote:
vissa är för lata för att läsa, jag inklusive ibland. :)

Jag känner mig iiinte träffad :roll: :roll: :roll:
GRÄVMASKIN

Post by GRÄVMASKIN »

jag har precis en sån, ljudet är bra tycker jag, mkt tryck för pengarna =)
2 fel blir 1 rätt
PelleW
Senior

Post by PelleW »

GRÄVMASKIN wrote:jag har precis en sån, ljudet är bra tycker jag, mkt tryck för pengarna =)

Det räcker med högtalarkabel eller behövs det en remotekabel också?
penix

Post by penix »

GRÄVMASKIN wrote:jag har precis en sån, ljudet är bra tycker jag, mkt tryck för pengarna =)

okej, var det svårt att koppla in den? lägg gärna upp en bild på den i din bil så jag får ett humm om hur det kommer att bli. :)
Prylgalen

Re: Basrör till min 206RC

Post by Prylgalen »

penix wrote:hej, jag har tänkt att köpa en sådan här: http://www.mds.se/?artnr=50402 och koppla in i min orginat stereo i min RC.

hur gör man det, är det lätt? passar den till orginalstereon utan att behöva koppla ur de andra högtalarna osv?.

Och hur tror ni ljudet blir?

tack på förhand!

Det som behövs e konstantström, jord och remote+ skarv från högtalarna.
Skulle alldrig köpa den lådan utan hellre titta på något aktivt från pioneer, infinity eller kenwood. då får du mycket bättre grejor för ungefär samma pengar.
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Jag har haft ett sånt basrör från MDS även om det var passivt och jag drev det med ett externt steg (med högre effekt) så lät det sunk, men det är ju var man själv lägger ribban... :wink: Ljudet kan beskrivas som flåsigt, tunt och burkigt, men visst dunkar det på... :roll: Helt ärligt så tror jag att du får betydligt mer för pengarna om du väljer ett av ovan nämnda märken även om det kostar ett par hundringar mer... :)
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Post Reply