Jag har ett litet problem med min tuta på min 206:a. Helt plötsligt för ett tag sedan slutade den funka... kollade på den i helgen och när jag skruvat lös den så kunde iaf inte jag se något fel på vare sig den eller sladden till
Signalhorn 206!
Signalhorn 206!
Hejsan!
Jag har ett litet problem med min tuta på min 206:a. Helt plötsligt för ett tag sedan slutade den funka... kollade på den i helgen och när jag skruvat lös den så kunde iaf inte jag se något fel på vare sig den eller sladden till
... och så när jag satte dit den så funkade den igen! Men nu har den dött igen och jag skruvade lös den satte tillbaka å den funkade igen! Tills jag kört i 500 meter då slutade den IGEN
!
Fy f*n så irriterande! Så jag undrar vad felet är! Är det bara å köpa en ny? (För visst måste man ha signalhorn hos Bilprovningen
)
Efter den slutat fungera så mät upp kablarna som går till tutan, så du får reda på ifall det är signalhornet i sig eller nåt annat som är felet.
Kan ju vara kontakerna som blivit sunkiga också, därav att den funkar efter du haft av dom och satt dit dom igen... ett långskott, vet inte hur det ser ut på just din bil!
Kan ju vara kontakerna som blivit sunkiga också, därav att den funkar efter du haft av dom och satt dit dom igen... ett långskott, vet inte hur det ser ut på just din bil!
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Re: Signalhorn 206!
Elithaxor wrote: Tills jag kört i 500 meter då slutade den IGEN!
![]()
Körde du och tutade i 500 meter?
Mikael Rosén
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
- danielr112
Re: Signalhorn 206!
Micke_206 wrote:Elithaxor wrote: Tills jag kört i 500 meter då slutade den IGEN!
![]()
Körde du och tutade i 500 meter?![]()
Den är kanske utsliten.
tutar man konstant så håller den nog inte jätte länge
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto