Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
lustgas är kul... men jag har lärt mig att det kostar somfan!
såhär är det..
du åker till raggarn runt hörnet och får din 4kg tub fylld, 600-800kr går du i back.. du säger nu jävlar ska det blir grymmt drag på racet i helgen för min den.
MEN!
den tuben kommer du att ha lyckats tömma 5-7timmar efter fyllning bara för att det är så sjukt jävla kul att trycka på knappen nonstop
Vill man komma undan billigare ska man nog ha tuben monterad i bagaget så man itne orkar vrida på kran jämt
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
Japp jag tror okså att man kommer trycka på den knappen hela tiden.
// Krister "Logan" Johansson
Proj 205 GTI 1.9 Status: Motorn går bara på 3 cylindrar . Har en ny topp men skaknar delar.
Nytt bra ljud i bilen är installerat.
---------------------------------------------
Har du en 205a Mi16 hör av dig gärna.
Tveksamt om det går att komma under 10s med FWD, har någon någonsin gjort det?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tveksamt om det går att komma under 10s med FWD, har någon någonsin gjort det?
Många har gjort det massor med gånger.
Jag menar på 402m, inte 201...
Är det verkligen så?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Låter ju spännande med NO2, det finns ju sådana färdiga kitt att införskaffa och sedan montera. Men går det att mata en standard 206 GTi motor med NO2 utan att den havererar? 50-70 extra hp bara sådär kan ju inte vara hälsosamt för motorn?
Dante wrote:Låter ju spännande med NO2, det finns ju sådana färdiga kitt att införskaffa och sedan montera. Men går det att mata en standard 206 GTi motor med NO2 utan att den havererar? 50-70 extra hp bara sådär kan ju inte vara hälsosamt för motorn?
Fråga Mita och Stjärnan
PelleW wrote:Många har gjort det massor med gånger.
Jag menar på 402m, inte 201... Är det verkligen så?
Senaste NDRA-tävlingarna i USA. Saxat från UrbanRacer.com:
Pro Outlaw FWD
Sidelined by problems, everyone's favorite import drag bad boy Chris Rado didn’t make eliminations, but his Rob Miller-era 2006 Scion tC dragster still had a successful debut at Atco. The World Electronics Scion tC ran a 8.90 @ 159.97 mph, reportedly after letting off about half track, during qualifying to qualify fourth. Mechanical trouble ended the competition debut of the car a little earlier than expected in the second round. John Shepard's 7 second Talon was also eliminated in round two, making the final a default race between Jason Hunt and NJ local Gary Gardella. The two Ecotec Chevy Cobalts met in the final with Hunt roaring through the finish line first, going 7.71 @ 192.00 to Gardella's off-pace 9.46 @ 135.21.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Pro Outlaw FWD
Sidelined by problems, everyone's favorite import drag bad boy Chris Rado didn’t make eliminations, but his Rob Miller-era 2006 Scion tC dragster still had a successful debut at Atco. The World Electronics Scion tC ran a 8.90 @ 159.97 mph, reportedly after letting off about half track, during qualifying to qualify fourth. Mechanical trouble ended the competition debut of the car a little earlier than expected in the second round. John Shepard's 7 second Talon was also eliminated in round two, making the final a default race between Jason Hunt and NJ local Gary Gardella. The two Ecotec Chevy Cobalts met in the final with Hunt roaring through the finish line first, going 7.71 @ 192.00 to Gardella's off-pace 9.46 @ 135.21.
Pro Outlaw FWD
ah, med inverterade wheeliebars...
Precis.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Pro Outlaw FWD
Nu pratar vi riktiga pros här, lååååångt ifrån gatbilar. Trodde du menade att halva HPC körde 10 sek med sina Type-R eller nåt.
Uh, vill minnas att jag läst att det finns en teoretisk gräns för FWD utan inv. wheeliebars på ungefär 10 sekunder...men saker å ting utvecklas så den kan vara inaktuell.
PelleW wrote:Jag svarade bara på "Tveksamt om det går att komma under 10s med FWD".
Jag var åas ganska otydlig. Jag menade inte att det var stört omöjligt, men med gatbilar är det nog omöjligt oavsett hur hög effekt man har. Det är ju fästet som ställer till det hela.
Dante wrote:Låter ju spännande med NO2, det finns ju sådana färdiga kitt att införskaffa och sedan montera. Men går det att mata en standard 206 GTi motor med NO2 utan att den havererar? 50-70 extra hp bara sådär kan ju inte vara hälsosamt för motorn?
Fråga Mita och Stjärnan
Klart det går..
Men det kan ju gå åt htlv3 osså..
Men ivårt fall tror jag att det mest berodde på "eftersatt" underhåll..
Samt att det kanske var ett par repor i för snabb följd.. Varför låta grejorna återhämta sig effter varje repa med gas??
Målet är att under vinter åter få ordning på gasen igen, så att den finns där till våren igen.. Då ska det köras..
Men ivårt fall tror jag att det mest berodde på "eftersatt" underhåll.. Samt att det kanske var ett par repor i för snabb följd.. Varför låta grejorna återhämta sig effter varje repa med gas??
Målet är att under vinter åter få ordning på gasen igen, så att den finns där till våren igen.. Då ska det köras..
//*:an
Du kanske skulle nämna vilken bestyckning ni körde? Var det 50hk eller minns jag fel?
njae, lustgasen känns mest som laggreducerare, går att köra på toppen med om man vill overspoola turbon och rasa den (såvida man inte kör rent dragbygge med för stor turbo)
så länge en 205 ser ut och har chassi kvar som en 205 kommer den aldrig gå under 10 sek. med ett dragchassi, wheeliebars och stooora klistriga ostar så visst.. men då är det ganska lite 205 kvar.
10 sekunder är väldigt fort, och i vårt fall är det snarast en fråga om grepp, det går att åka dragrace på snabba tider bra mycket billigare och enklare med andra bilar.