Jag kan inte ens byta olja på en bil,
Ev. bromsproblem?
Ev. bromsproblem?
Ibland när jag kör kommer det ett vinande ljud någonstans höger bak på bilen. Spelar ingen roll om jag gasar eller bara rullar, men om jag bromsar till lite så försvinner det, för att komma tillbaks vid ngt annat tillfälle. Varningslampan för ABS har även börjat tändas emellanåt, stänger jag av bilen och startar igen så slocknar den, men tänds kanske igen efter ett tag när jag bromsar.
men för mig verkar det som om bromsarna bak kanske behövs förnyas. Kan detta stämma? 
Rodeo: ställ kvinnan på alla fyra, sätt på henne bakifrån.
Ta tag i hennes hår, luta dig fram o viska
-Din syster gillar åxå den här ställningen.
Håll dig kvar i 8 sek
Håll dig kvar i 8 sek
jag ska kolla upp det där.. men säg att jag måste byta belägg, jag va inne på mekonomens hemsida och där fanns lite olika. Vad är "Girling"? Är det det jag ska ha eller?
Håll dig kvar i 8 sek
Håll dig kvar i 8 sek
jag ska även byta olja och filter på bilen. Vilken olja är lämpligast att ta och hur mycket går det åt? Jag har en 405 Mi16 LeMans -95, hur mycket olja behövs till den?
Håll dig kvar i 8 sek
Håll dig kvar i 8 sek
Det ska nog vara 5,3 liter. Det är det i min iaf, tror inte det är en liter mindre i XU10 faktiskt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
5.0lit utan att räkna in oljefiltret. 5,3lit inkl oljefilter...
så är det iaf i xu9j4.
som dagger säger. det borde vara lika mycket i en xu10 tycker man.
prova att köra lite lugnt ett tag, sen kollar du om skivan bak från sidan där det viner, är varm.. är den varm så ligger oket antagligen på o bromsar hela tiden...
kan mycket väl uplevas så som du säger,, ett vinande ljud som uphör när man bromsar... hade det på 205:an när ena oket låg på hela tiden.
så är det iaf i xu9j4.
som dagger säger. det borde vara lika mycket i en xu10 tycker man.
prova att köra lite lugnt ett tag, sen kollar du om skivan bak från sidan där det viner, är varm.. är den varm så ligger oket antagligen på o bromsar hela tiden...
kan mycket väl uplevas så som du säger,, ett vinande ljud som uphör när man bromsar... hade det på 205:an när ena oket låg på hela tiden.
nya ok är ruggigt dyra...
billigaste alternativet är att köpa en renoveringssats och renovera oken...
ett nytt ok går på ca 1000kr om inte mer, medans en reparationssats går på ca 100kr.
lite pill kan det vara att få allt på plats sen efter renoveringen, men det är det värt. byter till nya belägg samtidigt är också smidigt.
har gjort det til len vana att renovera bromsoken på bilen så fort jag köper en. billig livförsäkring iaf.
man vet alldrig när förra ägaren bytte bromsvätska eller belägg. så jag brukar byta bromsvätska, belägg alt skivor o renovera oken på mina bilar.
205:an åkte iväg med nya bromsar
, o nu rular 309:an på nya bromsar också.
billigaste alternativet är att köpa en renoveringssats och renovera oken...
ett nytt ok går på ca 1000kr om inte mer, medans en reparationssats går på ca 100kr.
lite pill kan det vara att få allt på plats sen efter renoveringen, men det är det värt. byter till nya belägg samtidigt är också smidigt.
har gjort det til len vana att renovera bromsoken på bilen så fort jag köper en. billig livförsäkring iaf.
man vet alldrig när förra ägaren bytte bromsvätska eller belägg. så jag brukar byta bromsvätska, belägg alt skivor o renovera oken på mina bilar.
205:an åkte iväg med nya bromsar