Jag går i tankarna på att köpa en Renault Laguna RXE - 95.
Men den har dett problem jag är lite orolig över.
Killen som säljer den säger att det är nått skumt med tutan.
Han sa att en natt så började den bara tuta konstant, detta utan att tändningen var på. Han sprang ner och drog säkringen till tutan, om man sätter tillbaka säkringen nu så börjar den bara tuta igen.
Detta måste vara nått slags el fel, men det jag undrar är om något sådan kan vara svårt att fixa, och framförallt om det kan bli dyrt?
Bilen ska igentligen besikdigas i december man jag vill ha den besiktigad innan jag köper den (som blir ganska snart). Om den besitigas utan att tutan är fixad får den förmodligen körförbud så jag sitter lite mellan en sten och en hård platts.
Nu vet jag att detta är en Renault och ingen Peugeot men jag tänkte ändå fråga här då det finns många kunniga personer här när det kommer till franska bilar.
Tacksam för snabbt svar.
Fel på tutan.
Fel på tutan.
Ägare av en <b>Peugeot 405 Mi16 - 92</b>
Då är det till 99% sannolikhet ett jordfel på vägen.
Lossa kontakten (-erna) från hornet och kolla vilket som har 12 volt så har du säkert jord i den andra. (kolla med en lampa eller ett mätinstrument mellan den kontakten och plus nånstans).
Nu vet inte jag var signakontakten sitter på den bilen med om det är en tryckknapp på ratten så kolla om den går att lossa och titta på kontakterna därinne.
Är båda jordade så har du en skada på kabeln, är bara den ena jordad så prova att sätta dit knappen igen och se om du fortfarande har jord hela tiden i den sladden vid hornet. Har du inte det var det troligen i knappen felet var.
Lossa kontakten (-erna) från hornet och kolla vilket som har 12 volt så har du säkert jord i den andra. (kolla med en lampa eller ett mätinstrument mellan den kontakten och plus nånstans).
Nu vet inte jag var signakontakten sitter på den bilen med om det är en tryckknapp på ratten så kolla om den går att lossa och titta på kontakterna därinne.
Är båda jordade så har du en skada på kabeln, är bara den ena jordad så prova att sätta dit knappen igen och se om du fortfarande har jord hela tiden i den sladden vid hornet. Har du inte det var det troligen i knappen felet var.