Finns det kabelskor som man kan använda för att koppla in min LED ström till batteriet? Har liksom 2st små kabelstumpar med isolering som behövs kopplas till +/- på batteriet, känns inte så stabilt att bara sticka ner dem i orginal kabelskor som sitter på batteriet.
Där sitter ju redan stora feta guldiga kabelskor nu, men finns det något liknande fast mycket smalare/mindre så man kan få plats med dem? Får ju inte precis plats med 2st feta kabelskor på varje pol.
Eller har ni något annat tips/förslag på hur jag ska koppla in mina 2st ensamma ström sladdar till mitt batteri?
Tack på förhand.
Last edited by Dante on Fri Sep 01, 2006 23:14, edited 1 time in total.
Dante wrote:Finns det kabelskor som man kan använda för att koppla in min LED ström till batteriet? Har liksom 2st små kabelstumpar med isolering som behövs kopplas till +/- på batteriet, känns inte så stabilt att bara sticka ner dem i orginal kabelskor som sitter på batteriet.
Där sitter ju redan stora feta guldiga kabelskor nu, men finns det något liknande fast mycket smalare/mindre så man kan få plats med dem? Får ju inte precis plats med 2st feta kabelskor på varje pol.
Eller har ni något annat tips/förslag på hur jag ska koppla in mina 2st ensama ström sladdar på mitt batteri?
Tack på förhand.
du plockar ju strömmen ngnstans vid din säkringsbox och inte direkt iftrån batterier.
t ex kan du ta det ifrån ciggutaget
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Hmm... Enligt monterings anvisningen så ska det sitta direkt på batteriet, om jag fattat rätt, för det sitter redan en säkring på själva sladden (+) som jag vill ha ström på. Behöver helt enkelt veta hur jag bäst kopplar ihop +/- från mina LED rör (undercar) till +/- polerna på batteriet?
Dante wrote:Hmm... Enligt monterings anvisningen så ska det sitta direkt på batteriet, om jag fattat rätt, för det sitter redan en säkring på själva sladden (+) som jag vill ha ström på. Behöver helt enkelt veta hur jag bäst kopplar ihop +/- från mina LED rör (undercar) till +/- polerna på batteriet?
du ska väl sätta en brytare innyti bilen? isåfall ta strömmen ifrån säkringsboxen inuti bilen..
men annars finns det ringkabelskor att köpa till att sätta vid polskorna
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Jag skulle iofs kunna sätta en switch innuti bilen som jag kopplar mina 2 stumpar till, sedan koppla vidare 2 nya sladdar från switchen till säkringsboxen alt till batteriet (dock finns redan en ON/OFF knapp på en dosa tillhörande LED kitet men skiten startar ju såfort jag pluggar in strömen)? Men är osäker på hur faen jag koppla i säkringsboxen innuti bilen, vet var boxen sitter och hur den ser ut. Men är det bara att ta en ledig plats och plugga in kablarn på baksidan och sedan en säkring på framsidan (sitter ju redan 1 säkring på sladden)?
På detta viset slipper jag ju en massa jobb med att dra sladdarn genom torpeden etc.
Hmm ja till slutstegskit så kopplar du ju säkring+ström direkt till batteriet mha av någon slags kabelhållare/sko som får plats under befintligt kabelsko.
http://www.expressel.se/group.htm?category_id=5705