byte av orginalhögtalarna i 307:an
byte av orginalhögtalarna i 307:an
Ville först bara säga hej som nybliven medlem och peugeotägare!
har suttit ganska länge och letat i forumet och inte riktigt funnit svaren på alla frågor jag har.
Jo det är så efter att jag satt min baslåda i bilen så hör jag inte nästan inte musiken alls då orginalhögtalarna verkar vara rätt dåliga. så jag har iaf ersatt orginalstereon med denna:http://www.pioneer.se/se/product_detail.jsp?product_id=11764&taxonomy_id=25-121 så till frågan är nu vad det är för storlek på de orginalmonterade högtalarna i en 307xt? det vore även kul om någon kunde tipsa om några bra ersättningshögtalare som inte är allt för dyra, men ändå bra ljud i. sen en ytterligare fråga: hur får man bort dörrsidorna i en 307:a så att man kan byta högtalarna?.
har suttit ganska länge och letat i forumet och inte riktigt funnit svaren på alla frågor jag har.
Jo det är så efter att jag satt min baslåda i bilen så hör jag inte nästan inte musiken alls då orginalhögtalarna verkar vara rätt dåliga. så jag har iaf ersatt orginalstereon med denna:http://www.pioneer.se/se/product_detail.jsp?product_id=11764&taxonomy_id=25-121 så till frågan är nu vad det är för storlek på de orginalmonterade högtalarna i en 307xt? det vore även kul om någon kunde tipsa om några bra ersättningshögtalare som inte är allt för dyra, men ändå bra ljud i. sen en ytterligare fråga: hur får man bort dörrsidorna i en 307:a så att man kan byta högtalarna?.
Äntligen börjar det bli lite 307:or här på PSC
Välkommen!
Diametern på högtalarna är 6,5 fram och 5,25 bak. Eftersom det inte är så djupt i högtalarhålen kan du inte stoppa in vad som helst med rätt diameter.
DLS PS6 fram och DLS PS5 bak passar, låter bra och kostar inte så mycket.
Ge mig din e-postadress så skickar jag instruktioner om hur dörrsidorna tas bort.
Diametern på högtalarna är 6,5 fram och 5,25 bak. Eftersom det inte är så djupt i högtalarhålen kan du inte stoppa in vad som helst med rätt diameter.
Ge mig din e-postadress så skickar jag instruktioner om hur dörrsidorna tas bort.
Vive la république!
Har gått igenom hela denna proceduren själv för ett tag sedan och bytt alla högtalare inklusive diskanterna samt dragit kablar överallt så har ni fler frågor så ös på bara
Sen vad du skall ah för högtalare beror ju på vad du är ute efter för musik. Eftersom du har en bas behöver du ju inget tryck i dom utan bra diskant tar jag ut min bas får jag inte mycket basljud i min bil
Jag kör på MDS i framdörrarna som jag kom över billigt och Rockford i bakdörrarna.
Sen vad du skall ah för högtalare beror ju på vad du är ute efter för musik. Eftersom du har en bas behöver du ju inget tryck i dom utan bra diskant tar jag ut min bas får jag inte mycket basljud i min bil
Jag kör på MDS i framdörrarna som jag kom över billigt och Rockford i bakdörrarna.
heimat wrote:Så svårt e det icke att lossa därrsidorna.
Sitter några skruvar (en i handtaget , samt någon på sidorna)
Sen är det bara att skita så clipsen lossnar
Jag tror dig
Anders Linder 307sw
ok nån som vet vad det maximala monteringsdjupet kan vara på högtalarna i dörrarna. funderar på att köpa mdshögtalare då min kompis pappa är återförsäljare åt mds och jag får köpa allt därifrån för hans inköpspris.
en liten bild på mitt ljudbygge: http://picturedumper.com/show.php?d=13-09-2006&s=46a6e0b5a5
någon som har ett bra förslag på vad jag kan sätta slutsteget för jag vill inte ha det på lådan.
en liten bild på mitt ljudbygge: http://picturedumper.com/show.php?d=13-09-2006&s=46a6e0b5a5
någon som har ett bra förslag på vad jag kan sätta slutsteget för jag vill inte ha det på lådan.
Jooooan wrote:ok nån som vet vad det maximala monteringsdjupet kan vara på högtalarna i dörrarna. funderar på att köpa mdshögtalare då min kompis pappa är återförsäljare åt mds och jag får köpa allt därifrån för hans inköpspris.
Maximala djupet är ca 56 mm.
Steget ser ut att ha det bra på baslådan. Varför byta plats?
Vive la république!
anlednigen till att jag vill byta plats på det är att det ligger så nära hathyllan och blir trångt med utrymme vilket resulterar i mycket värme. skulle det gå fästa det på ryggstöden kanske?
mina lysen blinkar när jag spelar, så jag hade tänkt att köpa en kondensator. så hur farad ska den ha då mitt slutsteg är på 1000w? vad jag hört så är det 1 farad per 1000w stämmer detta, och vad skulle hända om man skulle köpa en för svag kondensator?
mina lysen blinkar när jag spelar, så jag hade tänkt att köpa en kondensator. så hur farad ska den ha då mitt slutsteg är på 1000w? vad jag hört så är det 1 farad per 1000w stämmer detta, och vad skulle hända om man skulle köpa en för svag kondensator?
heimat wrote:Monterade mina 2 steg på en träskiva jag satte fast på det vänstra sätet om man står bak och tittar. Kan mecka foto om det är av intresse. På det sättet är det lätt att ta ut lådan vid behov då man bara behöver lossa högtalarkabeln. Har du steget på lådan har du ju alla kablar fast där.
jo jag har även själv funderat på denna ide, men hur får man lättast fast steget på sätet. för vad jag har sett så baksidan av sätet av metall. behöver man i så fall montera ner sätet och sätta skruv och mutter eller går det lösa på annat vis?
Jag skaffade mej en plyfa skiva och satte 2 smala reglar under denna så jag fick lite distans mot sätet att dra kablarna bakom. Klädde sedan allt med sådant tyg man har till baslådor. Förborrade sedan genom plyfa + regel och drog fast allt med plåtskruv. Inget nedmonterande av sätet behövdes och vart mycke simpelt som sagt. Hör av dej om du har fler frågor eller vill ah bilder.
- Rasorblade
DaDo wrote:Äntligen börjar det bli lite 307:or här på PSCVälkommen!
Vill gärna oxå ha instruktioner....
Tack på förhand.
[email protected]
Kan någon oxå tipsa på bra CD/Radio/mp3...... Det var ju ett tag sedan man köpte en sist. (Inte över 2000:-)
Rasorblade wrote:DaDo wrote:Äntligen börjar det bli lite 307:or här på PSCVälkommen!
Tack på förhand.
[email protected]
Kan någon oxå tipsa på bra CD/Radio/mp3...... Det var ju ett tag sedan man köpte en sist. (Inte över 2000:-)
Skickat.
Angående stereon: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=86945
Bra kvalite till överkomligt pris + MP3 - vad mer behöver man
Vive la république!
- Rasorblade
DaDo wrote:Rasorblade wrote:DaDo wrote:Äntligen börjar det bli lite 307:or här på PSCVälkommen!
Tack på förhand.
[email protected]
Skickat.
Angående stereon: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=86945
Bra kvalite till överkomligt pris + MP3 - vad mer behöver man?
Thanks!!!