Lamphållare till dimbakljus 206:a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Elithaxor

Lamphållare till dimbakljus 206:a

Post by Elithaxor »

Tjenare! var in till Peugeot idag och skulle köpa en ny lamphållare till dimbakljuset. När jag sedan skulle byta så var det ju inte rätt. Utan den nya var ju hållaren till en PY21W inte en P21W. Så jag gick in igen men alla deras dataprogram sa att det var rätt kontakt jag hade fått. Så nu undrar jag om ni med nyare dimbakljus kör med PY21W (alltså den gula lampan) i dimbakljuset eller om det är fel i Peugeot's program...
Elithaxor

Post by Elithaxor »

Ingen här som kör en 206:a? :lol: Jaja får väl höra imorrn vad de har att säga...
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Elithaxor wrote:Ingen här som kör en 206:a? :lol: Jaja får väl höra imorrn vad de har att säga...

Ingen som har haft det problemet skulle jag gissa på.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Elithaxor

Post by Elithaxor »

De hörde av sig från Peugeot idag... De hade ringt till huvudkontoret som inte hade koll... Så de i sin tur har ringt ner till Frankrike för att höra vad för liten 50 kronors kontakt det ska vara..... De skulle ringa mig efter helgen med besked... :lol:
Elithaxor

Post by Elithaxor »

Nu har jag fått svar på min fråga....
Det visade sig att om man vill ha en ny kontakt så får man antingen köpa en lös, men då är det gul blinkerslampa som gäller, eller så måste man köpa hela dimbakljuset... Kass tycker jag...
Post Reply