byte av orginalhögtalarna i 307:an

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Rasorblade

Post by Rasorblade »

Sitter det bara fyra högtalare original i 307sw :?: :shock:
307 sw

Säljer fyra originalfälgar 16"
dado

Post by dado »

Rasorblade wrote:Sitter det bara fyra högtalare original i 307sw :?: :shock:

Bara ?

Två räcker väl :wink:

I bak och framdörrarna har du två par samt två diskanter på instrumentbrädan.
Vive la république!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

Var på BRL idag och det där med 56mm i djup stämde inte..man kunde ju ha djuapre??!!
307 sw

dado

Post by dado »

Rasorblade wrote:Var på BRL idag och det där med 56mm i djup stämde inte..man kunde ju ha djuapre??!!

Jag utryckte mig lite klantigt, 56 mm får säkert plats. Men det fanns inte mycket plats kvar när jag bytte mina.
Vive la république!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

En dum fråga......men måste man ta bort hela dörrsidan om man ska byta ut högtalarna....det går inte bara å ta bort gallret??? :shock:
307 sw

dado

Post by dado »

Hela sidan måste bort, men det är ju inte så jobbigt. Ska du byta högtalakablar också är det lite bökigt.
Vive la république!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

DaDo wrote:Hela sidan måste bort, men det är ju inte så jobbigt. Ska du byta högtalakablar också är det lite bökigt.

Det där med clips...är det något som man skall köpa extra om man inte gjort detta tidigare.....?
Kan jag göra detta själv... jag har aldrig satt in högtalare i dörrar förut...bara i hatthyllan...för en massa år sedan :oops:
307 sw

dado

Post by dado »

Rasorblade wrote:
DaDo wrote:Hela sidan måste bort, men det är ju inte så jobbigt. Ska du byta högtalakablar också är det lite bökigt.

Det där med clips...är det något som man skall köpa extra om man inte gjort detta tidigare.....?
Kan jag göra detta själv... jag har aldrig satt in högtalare i dörrar förut...bara i hatthyllan...för en massa år sedan :oops:

Clips köper du hos din Pug handlare (kostar ett par kr/st). Köp hellre för många än för få. 15 bör räcka :D .

Det är inte svårt - följ bara Haynes beskrivning. Har du aldrig gjort det förr räkna med att det kommer att ta tid.
Vive la république!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

DaDo wrote:
Rasorblade wrote:

Clips köper du hos din Pug handlare (kostar ett par kr/st). Köp hellre för många än för få. 15 bör räcka :D .

Det är inte svårt - följ bara Haynes beskrivning. Har du aldrig gjort det förr räkna med att det kommer att ta tid.

Är det svårt å få bort originalstereon??
307 sw

dado

Post by dado »

Hur pass ny bil har du?
Vive la république!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

DaDo wrote:Hur pass ny bil har du?

En 04:a

Kanske lika bra å fråga hur man plockar ur diskanterna f¨ån instrumentpanelen.
307 sw

dado

Post by dado »

Rasorblade wrote:
DaDo wrote:Hur pass ny bil har du?

En 04:a

Kanske lika bra å fråga hur man plockar ur diskanterna f¨ån instrumentpanelen.

Köp dessa och sen är det bara att dra ut http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78544

Diskanterna plockar du ut genom att försiktigt stoppa en skruvmejsel i kanten och trycka ut den.
Vive la république!
heimat

Post by heimat »

Dörrsidorna e ganska lätta o få bort men det som tog längst tid var helt klart att dra nya kablar från dörren och in i bilen då den gummislangen som går där inte direkt går att använda :)
Den felande länken!
Jooooan

Post by Jooooan »

Nu har jag bytt ut mina orginalhögtalare. måste säga att det var enklare än vad jag trodde, allt flöt på bra och lyckades inte förstöra ett enda clips, kanske bara hade tur. resultatet blev mycket bra. jag valde att köpa pioneer högtalare. fick dessa för endast 500kr med en väldigt fin rabatt då de igentligen skulle kostat 1800:). det blev en helt ny ljudbild i bilen, så nu hör jag musiken igen. funderar på att byta ut orginaldiskanterna. men vet inte riktigt hur man gör detta. någon som vet?
heimat

Post by heimat »

Bara att lossa gallret som sitter uppe vid rutan och stoppa ner nya samt dra ner kablar. Fixade du dörrarna fixar du detta
Den felande länken!
Rasorblade

Post by Rasorblade »

Ok!!
Tack för infon.
307 sw

nice7474

Lossa dörrsidor

Post by nice7474 »

Hej!

Efter att ha läst om era lyckade ingrepp tänkte jag också byta ut mina högtalare. Definitivt fram och bak och kanske tom. diskanterna dock tänkte jag låta orginalstereon sitta kvar för att behålla dator-funktionerna (antar attt den blir helt svart annars!?)

Kan någon vara schysst och maila mig instruktionerna (nce@spray).se

Tack
heimat

Post by heimat »

Helt svart blir det inte du får ju kvar klockan o så :)

Trodde jag skulle sakna detaljerna i displayen men det gör jag inte. Har hellre en vettig stereo än en display med info jag inte använder.
Den felande länken!
Lillen

Re: Lossa dörrsidor

Post by Lillen »

nice7474 wrote:Hej!

Efter att ha läst om era lyckade ingrepp tänkte jag också byta ut mina högtalare. Definitivt fram och bak och kanske tom. diskanterna dock tänkte jag låta orginalstereon sitta kvar för att behålla dator-funktionerna (antar attt den blir helt svart annars!?)

Kan någon vara schysst och maila mig instruktionerna (nce@spray).se

Tack

det finns stereos som "passar" så att säga du kan alltså använda spaken (orginal) till att styra din nya stereo med

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... ht=#345402
Anders Linder 307sw
heimat

Post by heimat »

Ja spaken kan man ju få med vissa men inte alla funktioner till men tror nog han syftade på informationen som syns i displayen?
Den felande länken!
Post Reply