Någon som orkar springa ut och ta ett kort på den kran som ska finnas där man tömma bilen på kylarvatten? Jag hittar den inte... tror den skall finnas nånstans nära min turbo...
Bilen skall vara en 205 GTi 1.9
Nån som orkar slänga upp ett kort och visa vart den sitter?
205 Mi16 såld
---------------------------------
Bättre med rödljus framför än blåljus bakom.
Tejpa fast en 0,5l petflaska med avskuren botten på expanderkärlet.. se till att det blir tätt (är det inte tätt så tar det längre tid p.ga att vattnet rinner ur vår fina petflaska hela tiden)
Håll flaskan fylld och öppna skruvarna i tur och ordning (börja med lägsta vill jag minnas)
På orginal kylare ska det sitta en tappkran på kylarens vänstra sida men kylaren är sällan orginal.
Luftskruvar sitter vid termostatet (går sönder lätt) och på slangarna till värmepaketet vid torpeden (förmodligen vid din turbo).
Vill man inte bygga specialverktyg kan man lyfta upp expansionskärlet och hålla det uppe medans man fyller på.
siverby wrote:På orginal kylare ska det sitta en tappkran på kylarens vänstra sida men kylaren är sällan orginal. Luftskruvar sitter vid termostatet (går sönder lätt) och på slangarna till värmepaketet vid torpeden (förmodligen vid din turbo). Vill man inte bygga specialverktyg kan man lyfta upp expansionskärlet och hålla det uppe medans man fyller på.
Precis så var det killen som berättade för mig sa...
205 Mi16 såld
---------------------------------
Bättre med rödljus framför än blåljus bakom.