Tja, en del frågor har uppstått. Första enkla. Någon som har mått på oljetrågets plugg till 205? Det är som jag har förstått fyrkants nyckel. Men vad e den i mm. Någon som har? tänkte skapa ett eget verktyg...
Sen nästa grej, elupvärmda speglar till 205. Finns det några modeller som har detta där man kan sno saker så man kan bygga in det på 205:an? Kände att imorse skulle det ha behövts lite värme på dem
Sen till den stora frågan. Min motor skummar sig. När den är kall ligger tomgången på 1000 varv ungefär. När den sedan har blivit varm så lägger sig tomgången på 600-700 varv och nästan dör... Detta börjar bli lite irriterande. Hur ska jag börja felsöka? Var ska jag leta...
oljepluggen är antingen 8mm eller 10mm, har stött på 2 olika hitttills.
ett dörrhandtag fungerar, eller ett fönsterhandtag.. inget behov att bygga eget verktyg..
annars har biltema sånt "hundben" med massa olika oljepluggsnycklar för typ 20kr.
eluppvärmda speglar: vet itne om 205:an ahde det över huvud taget..
vet att jag ahr det på min gti16, och sen ahr jag märkt att 309 xc också har, frågan är bara om alla 309 har.
Någon som har JR Open air till 205:an och kan ge mig måtten på själva filtret så att jag kan bygga ett "vindfång" till mitt openair tills jag har fått det i brevlådan?
haha, exakt så gjorde jag när jag skulle tömma motorn på olja.. körde med dörrhantag funkade utmärkt, men var svårare att dra åt ordentligt än med vanlig nyckel.
nevyn wrote:och angående tomgången kan du ju börja med att skruva på tomgångsskruven (eller vad den heter) på spjället!!!
Inte röra den!
Automatisk reglering på Motronic ju. Kolla bara så alla slangar är hela och sitter där dom ska.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Automatisk reglering på Motronic ju. Kolla bara så alla slangar är hela och sitter där dom ska.
Nej... Tomgången på 205:or med Motronic ställs mha. tomgångsskruven som sitter på spjällhuset...! (dock så måste motorn vara varm när man gör de så att inte SAD:en e öppen)
Läs Haynes om du inte tror mig...
när bilen är precis kall så går den inte att gasa med den direkt.. det tar ett tag innan den reagerar på gaspedalnedtryckningen, iaf om man trycker ner gaspedalen gansak hårt.
den hackar till liksom...
Tro på Freddan Jag vet ju att det är Motronic 1.3 på både min 16v och 205-motorn, att det sen skiljer på tomgångsskruven kunde jag ju inte förutsäga.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.