Bilens tomgång... igen...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Quantic

Bilens tomgång... igen...

Post by Quantic »

Tjenare igen!

Nu har jag kört i en vecka med injection cleaner för o se om det märktes nån skillnad... till en början trodde jag faktist att det funka för bilen funka hur fint som helst... men nu är den värre än nånsin... dör mer eller mindre direkt när man trycker ner kopplingen i fart mitt i t.ex rondeller = tungstyrd jävel :wink:

Nu funderar jag allvarligt på o se till o byta tomgångsmotorn för annat verkar det inte vara... vad kan en sån sak kosta att fixa på verkstad? är det dyrt? eller kan man rent av fixa en sån sak själv?

Mvh J.
Peugeot 206 1.1 [1999] - Project X
Quantic

Post by Quantic »

finns det nån som vet? :oops:
Lövva

Post by Lövva »

jävla bilar :x jag kan under söka vad det kan vara . jag har varit med om detta fel en gång . men kom inte i håg var det var för fel men jag åter kommer. men det du kan göra skruva av låcket till luftfiltert ta upp filtret tita ner i burken om där är fuktigt om det är fuktigt så borra ett litet håll i luftburken under till då är där vatten i burken titta på det så hör av dig om där är intr e vatten så ska jag under söka det vidare
Lövva

Post by Lövva »

jävla bilar :x jag kan under söka vad det kan vara . jag har varit med om detta fel en gång . men kom inte i håg var det var för fel men jag åter kommer. men det du kan göra skruva av låcket till luftfiltert ta upp filtret tita ner i burken om där är fuktigt om det är fuktigt så borra ett litet håll i luftburken under till då är där vatten i burken titta på det så hör av dig om där är inte e vatten så ska jag under söka det vidare
Quantic

Post by Quantic »

Lövva wrote:jävla bilar :x jag kan under söka vad det kan vara . jag har varit med om detta fel en gång . men kom inte i håg var det var för fel men jag åter kommer. men det du kan göra skruva av låcket till luftfiltert ta upp filtret tita ner i burken om där är fuktigt om det är fuktigt så borra ett litet håll i luftburken under till då är där vatten i burken titta på det så hör av dig om där är intr e vatten så ska jag under söka det vidare

Thanx man! ska kolla detta!
Quantic

Post by Quantic »

kollade luftburken alldeles nyss, o hittade ingen fukt eller vatten där.
Lövva

Post by Lövva »

så nu har jag kollat lite när jag hade en kund bil med detta fel så var det
fel på varvtalsgivaren men detta fel var på en 1.4l

din bil e inte svårstartad
prova byta varvtalsgivare kostar inte mycket
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Lövva wrote:så nu har jag kollat lite när jag hade en kund bil med detta fel så var det

Kanske det felet min syrra har då på sin bil. Den hackar och dör tom ibland när man kör den. en 206 1,4
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Lövva

Post by Lövva »

Andreas Bystedt wrote:
Lövva wrote:så nu har jag kollat lite när jag hade en kund bil med detta fel så var det

Kanske det felet min syrra har då på sin bil. Den hackar och dör tom ibland när man kör den. en 206 1,4
byt givaren kostar inte mycket kan vara också tändspolen men om det e den så borde mortor lampan lysa
Post Reply